نسخه چاپی

نتانیاهو ناچار به افشای حقیقت شد

عکس خبري -نتانياهو ناچار به افشاي حقيقت شد

خودكشی یك جاسوس استرالیایی الاصل موساد در زندان فوق سری رژیم صهیونیستی، توجه رسانه ها و نمایندگان كنیست(پارلمان) این رژیم را به خود معطوف داشته و دولت نتانیاهو را با بحران جدیدی روبرو كرده است.

به گزارش نمابه نقل از مهر، خبر مرگ مرموز جاسوس موساد در زندان فوق سری رژیم صهیونیستی که به تیتر نخست رسانه های اسرائیلی و استرالیایی تبدیل شده، به تنشهای سیاسی بین گروههای اسرائیلی دامن زده و مشکلات نخست وزیر این رژیم را در آستانه تشکیل دولتی جدید، دو چندان کرده است.

با این اتفاق که دو سال پیش در یکی از زندان های سری رژیم صهیونیستی رخ داده، سوالات زیادی برای سیاستمداران این رژیم پیش آمده است. رسانه های صهیونیستی امروز با انتشار خبر خودکشی یک جاسوس سرویس اطلاعات و امنیت خارجی رژیم اسرائیل (موساد) به ممنوعیت انتشار این خبر پایان دادند.

هر چند اطلاعات دقیقی از این ماجرا درز نکرده است، اما مشخص شده فردی که با عنوان "زندانی ایکس" شناخته می شود، مردی ۳۴ ساله بوده که در سرزمین های اشغالی ازدواج کرده و دارای دو فرزند است. خبر خودکشی این فرد که طبق اعلام رسانه های استرالیایی نامش "بن زیگیر" و دارای تابعیت دو گانه استرالیایی-اسرائیلی است، پس از اجبار دولت "بنیامین نتانیاهو" به روشن کردن حقایق در این خصوص اعلام می شود.


رسانه های اسرائیلی به نقل از شبکه ABC استرالیا اعلام کرده اند این فرد که ۱۰ سال پیش به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده و نامش را به "بن آلون" تغییر داده است، در این مدت به عنوان جاسوس موساد فعالیت می کرده است. طبق این گزارش این فرد به دلایل نامعلومی بازداشت شده و تا زمان خودکشی در سلول انفرادی اش در اواخر سال ۲۰۱۰ ، در یک زندان فوق سری در سرزمین های اشغالی نگهداری می شده است.

این در حالی است که اطلاعات مربوط به این جاسوس موساد به حدی محرمانه بوده که حتی زندانبانان نیز از هویت وی و یا اتهامی که سبب بازداشتش شده، بی خبر بوده اند. خبر دیگری حاکی است زیگیر به دلیل اقداماتش مدتها پیش از بازداشت در اسرائیل، توسط سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا (ASIO) مورد بازجویی قرار گرفته است.

گزارش ها همچنین حاکی است "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی این سالها کوشیده است هیچگونه اطلاعاتی از این ماجرا به رسانه های این رژیم درز نکند. وی حتی با دعوت از مسئولان رسانه ای اسرائیل، هشدار داده انتشار هر گونه خبری در این خصوص می تواند به وجهه رژیم صهیونیستی خدشه وارد کند.

با این حال انتشار اخباری در این زمینه در رسانه های استرالیا و کشیده شدن موضوع به کنیست، سبب افشای اطلاعاتی در این زمینه شده است. نمایندگان کنیست از دستگاه قضایی این رژیم خواسته اند با اختیارات خود به روشن شدن موضوع "زندانی ایکس" کمک کند.


"زاهاوا گالون" عضو حزب چپگرای لیبرال "میرتز" می گوید: دولت باید درباره این رسوایی به افکار عمومی و پارلمان پاسخگو باشد. به دنبال این فشارها، دولت نتانیاهو ناچار شده اطلاعاتی را درباره"زندانی ایکس" در اختیار رسانه ها قرار دهد.

در همین حال برخی مقامات رژیم صهیونیستی به دفاع از اقدام نتانیاهو در کتمان اخبار این ماجرا پرداخته اند. از جمله وزیر امور خارجه مستعفی رژیم صهیونیستی نمایندگان پیگیر این موضوع را متهم کرده که با این کار خود امنیت این رژیم را به خطر انداخته اند.

از سوی دیگر امروز وزارت خارجه استرالیا اطلاعاتی را درباره"زندانی ایکس" منتشر کرد که طبق آن برخی افراد از موضوع دستگیری این فرد مطلع بوده اند. مقامات اسرائیلی در اواخر سال ۲۰۱۰ موضوع مرگ یک شهروند استرالیایی را به سفارت این کشور در تل آویو اعلام کرده اند.

بر این اساس، وزیر خارجه استرالیا دستور تحقیق در این خصوص را صادر کرده است. در پایان نیز جسد این فرد در دسامبر ۲۰۱۰ به ملبورن انتقال یافته و طبق وصیتش در گورستان یهودی ها در این شهر دفن شده است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...