نسخه چاپی

پیام تبریك زرداری به رهبر انقلاب

زرداری با اشاره به روابط عمیق و تاریخی بین 2 ملت ایران و پاكستان، خواهان انجام اقدامات عملی برای استفاده هر چه بیشتر از این روابط تاریخی، فرهنگی و برادرانه شد و بر لزوم تقویت همكاری‌های 2 جانبه و افزایش سطح مناسبات اقتصادی تهران و اسلام‌آباد تأكید كرد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به هیئت ایرانی، از لاریجانی خواست تا مراتب تبریک وی را به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور ایران ابلاغ کند.

لاریجانی که برای شرکت در نخستین نشست مجمع پارلمانی کشورهای عضو اکو به پاکستان رفته بود، عصر روز گذشته در محل اقامت رئیس‌جمهور پاکستان در لاهور با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

زرداری در این دیدار تصریح کرد که تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران- پاکستان اهمیت زیادی برای اسلام‌آباد دارد.

وی همچنین بر تعهد پاکستان در تسریع روند اجرای همه پروژه‌های 2 جانبه، از جمله خط انتقال برق 1000 مگاواتی تفتان- کویته، پروژه برق 400 مگاواتی «گوادر»، بزرگراه «نوشکی- دالبندین» و جاده «کویته- تفتان» تأکید کرد.

وی با استقبال از تشکیل مجمع پارلمانی اکو، اظهار امیدواری کرد که تشکیل این نهاد بتواند موجب تقویت روابط بین کشورهای عضد شده و راه‌های جدید همکاری را بین این کشورها باز کند.

زرداری با اشاره به روابط عمیق و تاریخی بین 2 ملت ایران و پاکستان، خواهان انجام اقدامات عملی برای استفاده هر چه بیشتر از این روابط تاریخی، فرهنگی و برادرانه شد و بر لزوم تقویت همکاری‌های 2 جانبه و افزایش سطح مناسبات اقتصادی تهران و اسلام‌آباد تأکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان خاطر نشان کرد که تسهیل روند صدور ویزا، ایجاد گذرگاه‌های جدید مرزی در منطقه «ماند- پیشین» و «گبد- ریمدان» و افزایش ارتباطات، نقش مهمی در افزایش تعاملات اقتصادی بین 2 کشور خواهد داشت.

استفاده از قدرت جمعی مسلمانان؛ راهکار برون‌رفت از بحران‌های منطقه‌ای

به گفته «فرحت‌الله بابر» سخنگوی رئیس‌جمهور پاکستان، در این دیدار علاوه بر مسائل 2 جانبه، موضوعات منطقه‌ای نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

زرداری در این جلسه، خواهان استفاده از قدرت جمعی مسلمانان و پرهیز از خشونت برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای شد و بر لزوم استفاده از راهکارهای منطقه‌ای برای حل مشکلات موجود تأکید کرد.

وی همچنین بار دیگر از روند صلح به رهبری خود افغان‌ها حمایت کرد و خواهان همکاری بیشتر بین 2 کشور برای گسترش صلح و ثبات در این کشور شد.

وی همچنین با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به هیئت ایرانی، از لاریجانی خواست تا مراتب تبریک وی را به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور ایران ابلاغ کند.

لاریجانی و هیئت همراه، پس از این سفر 3 روزه، شب گذشته وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت.

وی با اشاره به نشست روز گذشته خود با رئیس جمهور پاکستان، گفت: در این جلسه درباره روند اجرای طرح‌های اقتصادی بین دو کشور بحث شد و تکمیل طرح گازرسانی از ایران به پاکستان مطرح و روند اجرای این طرح نیز مورد بررسی قرار گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه در این نشست مسائل مهم منطقه نیز بررسی شد، تصریح کرد: خوشبختانه رئیس جمهور پاکستان نقطه‌نظرات سازنده‌ای درباره موضوعات منطقه‌ای داشتند و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده زمینه گسترش روابط بین دو کشور ایران و پاکستان ایجاد شود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...