نسخه چاپی

اعتراف یك سناتور آمریكایی به توانمندی سایبری ایران

یك سناتور جمهوری خواه آمریكا به توان جمهوری اسلامی ایران در عرصه سایبری اذعان كرد.

به گزارش نما، مهر به نقل از "فارین پالسی"، "مایک راجرز" سناتور جمهوری خواه آمریکا اعلام کرد توان سایبری ایران، بزرگترین تهدید برای زیرساخت های اساسی آمریکا است.

وی ضمن اذعان به توانمندی ایران در عرصه سایبری در عین حال مدعی شد : کشورهایی مثل ایران در حال توسعه توان سایبری خود هستند که وقتی به آسیب زدن به منافع آمریکا می رسد، منطقی عمل نمی کنند و به زیر ساخت‌های اقتصادی ما حمله می کنند.

وی ادعا کرد ایران سال گذشته به شرکت نفتی "آرامکو" عربستان سعودی و شرکت "راس گاز" قطر حملات سایبری گسترده ای داشت که اطلاعات 30 هزار رایانه را پاک و کارکنان این شرکتها را به مدت یک هفته از دسترسی به ایمیل محروم کرد.

وی در ادامه گفت چین و روسیه هم توان حمله سایبری به آمریکا را دارند، اما در زمان صلح چنین کاری را انجام نمی دهند، ولی داستان ایران متفاوت است.

گفتنی است با اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگونه حمله سایبری به بانک ها و مراکز اقتصادی دیگر کشورها از جمله آمریکا را بارها تکذیب کرده است، این سناتور آمریکایی در اظهاراتی که خود بیانگر بی اساس بودن اظهارات مقامات آمریکایی در این خصوص است، مدعی شد : در مذاکراتی که با بخش های خصوصی داشتم تقریبا تا 99.99 درصد مطمئن هستم که حملات سایبری به بانک های آمریکا از سوی ایران بوده است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...