نسخه چاپی

هشدار وزیر خارجه آمریكا به ایران

یك روز پس از آزمایش هسته ای كره شمالی و در شرایطی كه این اقدام از سوی اغلب كشورها موضوعی نگران كننده در نظر گرفته شده، جان كری، وزیر خارجه آمریكا در سخنانی این مسئله را به ایران مربوط كرده و اظهاراتی را در این زمینه بیان كرده است.

به گزارش نما، تابناک به نقل از «فاکس نیوز» نوشت: جان کری شب گذشته در سخنانی اظهار داشته دنیا باید قاطعیت خود را در مواجهه با تحریکات اتمی کره شمالی نشان دهد و یا در غیر این صورت، با خطر «جسور شدن» ایران مواجه شود.

کری گفته کشورهای دنیا باید با واکنشی سریع، آشکار و معتبر در قبال سومین آزمایش هسته ای کره شمالی و اقدامات مستمر این کشور در نقض تعهداتش انجام دهد.

وی که در کنفرانسی خبری پس از دیدار با وزیر خارجه اردن سخن می گفت، همچنین اشاره کرده: «مهم است که جهان در رابطه با تلاش های ما برای منع گسترش هسته ای، اعتبار نشان دهد».

کری افزوده: «درست همان گونه که پیگیری این اقدامات بی پروا برای کره شمالی غیرقابل قبول است، ما می گوییم که این امر برای ایران نیز غیر قابل قبول است. واکنشی که ما به این موضوع نشان دهیم، بر تمامی تلاش های دیگر منع گسترش تأثیر خواهد داشت».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفته: «اگر شما می خواهید چیزی بگویید، باید معنایی داشته باشد؛ و برای اینکه معنایی داشته باشد، باید آماده پیگیری آن باشید. این دقیقاً آن چیزی است که ما آماده انجام آن هستیم».

این سخنان کری در حالی مطرح می شود که ایران نیز روز گذشته انجام آزمایش های تسلیحاتی هسته ای را از سوی هر کشوری که باشد محکوم کرد. به این ترتیب به نظر می رسد مقامات آمریکایی بی توجه به واقعیت های موجود، صرفاً سعی دارند از فرصت پیش آمده برای افزایش فشار بر ایران بهره بگیرند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...