نسخه چاپی

تدابیر ویژه دولت برای مقابله باگرانی‌ها

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت از تدابیر ویژه دولت برای مقابله با گرانی‌ها خبر داد و گفت: كالاهای اساسی ذخیره سازی شده به تدریج در اسفندماه وارد بازار می‌شود.

به گزارش نما به نقل ازمهر، حسین رادمرد در گفتگوی ویژه شبکه دوم سیما با بیان این که طبق سال های گذشته این وزارتخانه کار تأمین و توزیع کالاهای اساسی را در دستور کار خود قرار داده است ، گفت: از شش ماه پیش با تدابیر اندیشیده شده کالاهای مهم ذخیره شده و به تدریج در اسفند وارد بازار می شود.
وی انواع پروتئین شامل گوشت قرمز و سفید ، تخم مرغ ، روغن ، شکر ، برنج ، آجیل و شکلات ، شیرینی ، لوازم خانگی ، شوینده ها و انواع کالاهای مورد نیاز آخر اسفند را از جمله این اقدام برشمرد و افزود: برای جلوگیری از افزایش قیمتها نیز تدابیر خوبی مدنظر قرار گرفته شده است.

رامرد با تقسیم بندی کالاها به سه گروه پرتقاضا ، کم تقاضا و کالاهایی را کمتر مورد نیاز خانواده است، اظهارداشت: هر یک از این کالاها با ساز و کار مناسب قیمت گذاری شده است و نظارت بر هر گروه نیز ساز و کار خاص خودش را دارد.

وی با بیان این که بخشی از افزایش قیمت برخی از محصولات ناشی از افزایش قیمت جهانی آن است خاطر نشان کرد: ما هرگاه شاهد افزایش فرآورده ای در کشور بوده ایم در اولین قدم صادرات آن را ممنوع کردیم به طوری که با افزایش قیمت مرغ در چهار روز اخیر صادرات آن را ممنوع کردیم.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت از آماده توزیع بودن 18 هزار و 500 تن مرغ با قیمت 5 هزار و صد تومان ظرف این چند روز خبر داد و گفت: هم اکنون با دارا بودن 110 هزار تن ذخیره گوشت سفید در بهترین حالت ممکن هستیم و از این لحاظ کمبودی نداریم.

وی قیمت گوشت مرغ گرم را به ازای هر کیلو 5 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: هر قیمتی بالاتر از آن تخلف است و مردم این موارد را به 124 گزارش دهند و مطمئن باشند که رسیدگی می شود.

رادمر با اشاره به مصرف بالای گوشت سفید در کشور و تقاضا برای آن افزود: هرگاه در هر بخشی دچار کمبود شویم برای تعامل بازار از خارج تأمین می کنیم.


برگزاری 400 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در اسفند


رئیس شورای اصناف کشور از برگزاری 400 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در اسفند ماه خبر داد. قاسم فراهانی در گفتگوی ویژه خبر شبکه دوم سیما با اشاره به این که عرضه و تقاضا در اسفند تغییر می کند و لازمه ایجاد تعامل همکاری اصناف با سایر بخش ها است ، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوانیم در این مدت پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

وی با اشاره به برگزاری 400 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در اسفند ماه افزود: بخش مواد غذایی این نمایشگاه ها تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت. فراهانی از تأمین کالاهای مورد نیاز اساسی مردم در این نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه ها کارشناسی شده و تاکید ما بر توزیع کالاهای داخلی و تولیدات کشور است.

وی با تاکید بر این که هیچ گونه کمبود کالایی در کشور وجود ندارد و فقط ممکن است در برخی موارد تعامل عرضه و تقاضا به هم بخورد ، افزود: هرگونه گران فروشی و یا احتکار کالا به شدت برخورد می شود.

رئیس شورای اصناف کشور با مشخص دانستن میزان سود دریافتی از هر کالا و لزوم مناسب بودن آن سود با قیمت خرید گفت: هیچ واحد صنفی حق خرید کالا بدون فاکتور را ندارد. وی برخی افزایش قیمتها را خارج از حیطه واحدهای توزیع دانست و گفت: با این حال در قانون نظام صنفی جدید برخی مجازات ها لحاظ شده است ولی تحقق هر هدفی با همکاری مردم امکان پذیر است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...