نسخه چاپی

خودزنی آل‌خلیفه در دومین سالگرد انقلاب

رژیم آل خلیفه تلاش دارد تا با اقدامات سیاسی-امنیتی تظاهرات 14 فوریه امسال را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، همزمان با دومین سالگرد انقلاب بحرین، رژیم آل خلیفه تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در این روز تظاهرات برگزار نشود.

رژیم آل خلیفه در آستانه سالگرد انقلاب تنها 4 روز مانده طرحی را با عنوان گفت‌وگو توافق ملی مطرح کرد تا به این طریق به جهانیان نشان دهد که رژیم برای گفت‌و گو و حل مسالمت آمیز بحران تمایل دارد.

این درحالی است که کارشناسان این مذاکرات را غیرجدی و تلاشی برای فرار از تظاهرات روز 14 فوریه (26 بهمن) دانسته‌اند.

سعید شهابی از معارضان سرشناس بحرینی در این باره گفته این گفت‌وگوها جنبه تبلیغاتی دارد و آل‌خلیفه می‌خواهد به جهان بگوید، مشروعیت دارد.

از سوی دیگر همزمان با این تاکتیک رژیم تلاش می‌کند تا فضای کشور را امنیتی‌تر کند تا به این بهانه سرکوب‌ها و دستگیری‌ها را افزایش دهد.

این درحالی است که مردم همچنان به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه می‌دهند.

رژیم آل خلیفه تلاش زیادی می‌کند تا نشان دهد این اعتراضات غیر مسالمت آمیز است تا به این وسیله زمینه را برای سرکوب شدید با کمک نیروهای سعودی فراهم کند.

نمونه این اقدامات انفجار بمب در بازاری در شهر منامه بود که منجر به کشته شدن تعدادی از مردم شد.

آنچه آشکار است بی سابقه بودن این اتفاق است و انقلابیون در بحرین در تمام دو سال گذشته دست به هیچ اقدام تروریستی نزده‌اند ولی این انفجار نشان داد در داخل حکومت آل خلیفه جناح‌هایی که تمایل به تشدید سرکوب‌ها دارند، حاضرند دست به هر اقدامی بزنند.

نیروهای آل خلیفه به این بهانه نیروهای ارتش را در مناطق مختلف استقرار داده‌اند تا مانع از تحرک مردم شوند حتی گزارش‌هایی از ورود دو یگان کماندویی ارتش عربستان به بحرین حکایت دارد.


با این وجود مردم بحرین نشان داده‌اند که این تاکتیک‌های امنیتی و سیاسی مانع از حرکت انقلاب نشده و حتی ورود نیروهای ارتش عربستان و شدیدترین سرکوب‌ها نتوانسته مانع از حرکت انقلاب شود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...