نسخه چاپی

علی‌آبادی: من‌ بی‌گناهم!

عکس خبري -علي‌آبادي: من‌ بي‌گناهم!

رئیس كمیته ملی المپیك گفت: متأسفانه در IOC نماینده‌ای نداریم. هاشمی‌‌طبا را هم كه می‌توانست حرف ما را در كمیته بین‌المللی المپیك بزند، ناباورانه از دست دادیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک درباره جلسه کارگروه عدم حذف کشتی از المپیک گفت: این موضوع بحث امروز و دیروز نیست و تقریباً از دهه 90 میلادی زمزمه‌های آن به گوش می‌رسید.

وی ادامه داد: کشتی هویت ورزش ما و المپیک است و طبیعی است که کشورهایی که جایی در کشتی ندارند، به دنبال حذف آن باشند، اما ما باید به کمک کشورهای صاحب‌نفوذ و بزرگ دنیا مانند روسیه، آمریکا، ترکیه، آلمان، مصر، کوبا و سایر کشورهای تأثیرگذار که طرفداران زیادی در کشتی دارند و جمعیت زیادی را به خود جلب کرده‌اند، مانع این موضوع شویم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کشتی، ورزشی ابداعی نیست و هویتی چالشی دارد و در رگ و خون تک‌تک انسان‌ها وجود دارد. 187 کشور عضو فیلا هستند که باید از این پتانسیل به بهترین شکل استفاده کنیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه بعد از این خبر، سریعاً اقدام کردید، گفت: از صاحب‌نظران و قهرمانان ملی برای هم‌اندیشی دعوت کردیم، این موضوع به تنهایی و با سعی و تلاش ما قابل تغییر نیست و نیاز به همکاری سایر کشورها داریم. متأسفانه در IOC نماینده‌ای نداریم. هاشمی‌‌طبا را هم که می‌توانست حرف ما را در کمیته بین‌المللی المپیک بزند، ناباورانه از دست دادیم.

وی افزود: از تمام مسئولان تقاضا می‌کنم هر کرسی بین‌المللی هر چند کوچک را که در مجامع بین‌المللی داریم، حفظ کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: رؤسای کمیته‌های المپیک بعضی از کشورها در جام جهانی حضور پیدا خواهند کرد و با آنها رایزنی می‌کنیم. برای 187 کشوری که عضو فیلا هستند هم نامه‌نگاری خواهیم کرد و اهمیت کشتی را یادآوری می‌کنیم تا این رشته را در المپیک نگه داریم.

علی‌آبادی درباره غیبت حمید سجادی در نشست کارگروه جلوگیری از حذف کشتی از المپیک گفت: رغبتی به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان در این جلسه حضور داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر امیدوارید از حذف کشتی از المپیک جلوگیری شود، گفت: ناامید نیستیم و تمام سعی خود را با تمام وجود به کار خواهیم بست.

علی‌آبادی در مورد اینکه وزارت ورزش و جوانان با وجود اینکه می‌گوید نماینده‌ای در انتخابات کمیته ملی المپیک نخواهد داشت، اما اصرار به برگزاری هرچه سریع‌تر این انتخابات دارد، گفت: من‌ بی‌گناهم!

۱۳۹۱/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...