نسخه چاپی

اعلام زمان ثبت نام داوطلبین انتخابات 92

مدیركل دفتر انتخابات وزارت كشور از آموزش‌هایی برای كلیه واجدین شرایط رای در سطح كشور خبر داد و گفت: برگزاری همزمان دو انتخابات نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی و هماهنگی‌ ویژه است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حسنعلی نوری در نشست خبری صبح روز پنجشنبه در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی توجیهی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهرها تا پایان اسفند ماه امسال در رده بخشداران و فرمانداران به پایان خواهد رسید.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شامل جزیی‌ترین موارد از جمله سایز عکس‌های کاندیداها در تبلیغات نیز می‌شود و همه این هماهنگی‌ها به کمتر شدن تنش‌ها کمک خواهد شد.

وی با بیان این‌که «برگزاری رایانه‌ای انتخابات در سامانه خاصی طراحی شده است» خاطرنشان کرد: حذف تعرفه کاغذی و انجام رای‌گیری الکترونیکی را در این دوره شاهد خواهیم بود.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اشاره به این‌که «محل شعب اخذ رای برای هر دو انتخابات ثابت است» تصریح کرد: به طور مثال نیازی نیست که رای‌دهندگان برای انتخاب شورای شهر به شعبی و برای انتخاب رییس‌جمهور به شعبه‌ای دیگر مراجعه کنند.

وی زمان ثبت نام داوطلبین ریاست جمهوری را 17 اردیبهشت و شورای شهر را 26 فروردین ماه و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان را نیز در 15 فروردین اعلام کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که آیا تاکنون تخلفی صورت گرفته است؟ گفت: بیشتر این تخلفات در زمینه‌ تبلیغات زودهنگام نمود پیدا می‌کند که طبیعتا چنین رخدادی به منزله عدم پایبندی به قانون یک کاندیداست.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: روستاهایی که شامل 20 خانوار شوند و جمعیت آنان به 100 نفر برسد و مایل به تشکیل شعبه باشند یک حوزه‌ انتخاباتی برای آنان تشکیل خواهد شد.

وی سواد کاندیداهای شورای شهر را در روستاهای تا 200 خانوار در سطح خواندن و نوشتن، و در شهرهای تا 20 هزار جمعیت را فوق‌دیپلم و شهرهای بالا 20 هزار نفر را لیسانس و معادل لیسانس اعلام کرد.

وی با تاکید بر این‌که «به لطف خدا در زمینه اخذ رای از گذشته تاکنون ناامنی وجود نداشته است» گفت: نیروی انتظامی مسوولیت تامین امنیت شعب اخذ رای را دارد که از بسیج و نیروی‌های دیگر نیز در صورت لزوم کمک می‌گیرد.

نوری تاکید کرد: دولت تاکنون برنامه‌ای برای کمک مالی به داوطلبین و دادن تسهیلات پولی به آنان نداشته و ندارد و سعی می‌کنیم همواره از ریخت و پاش‌های بی‌مورد جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم بصیر ایران پس از فتنه 88 ، در انتخابات مجلس نهم حضور خیره کننده‌ای را داشتند و ان‌شاءالله در این دوره نیز با حضور پررنگی روبه رو خواهیم بود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...