نسخه چاپی

پیشنهادی به اوباما درباره ایران

رسانه های امروز جهان به موضوعاتی مانند مذاكرات ایران و آژانس و امضای قریب الوقوع قرارداد احداث خط لوله گاز ایران به پاكستان اشاره كرده اند.

به گزارش نما "بوستون گلوب" چاپ آمریکا در مطلبی تحت عنوان" چگونه آمریکا مسئله هسته ای ایران را مدیریت کند؟" راهکارهایی را به زعم خود برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران به اوباما پیشنهاد کرد .

در این مقاله، نویسنده سه پیشنهاد به اوباما ارائه کرد: اول اینکه اوباما باید اختلافاتش را در دیدار آتی از سرزمین های اشغالی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی حل کند و وی را متقاعد کند که برای دیپلماسی، زمان و فضای بیشتری به آمریکا دهد دوم اینکه اوباما دست "جان کری" وزیر خارجه جدیدش را در مذاکره با ایران باز بگذارد تا با ترغیب ایران به مذاکره مشوق ها و امتیازات بیشتری به ایران ارائه دهد! و سوم اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی همزمان به تهدیدهای خود علیه ایران ادامه دهند.

خبرگزاری انگلیسی "رویترز" نیز با پرداختن به مذاکرات روز گذشته ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت : ایران از برخی پیشرفت ها در مذاکرات با آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد.

این خبرگزاری در بخشی دیگر از این مطلب نوشت : با این وجود دو طرف نتوانستند توافق بر سر چهارچوب کاری را نهایی کنند.

شبکه "الجزیره" در خبری به نقل از "هکتور تایمرمن" وزیر خارجه آرژانتین نوشت : با وجود مخالفت ایران، قاضی آرژانتینی از مظنونان ایرانی در ماجرای انفجار مرکز یهودی "آمیا" در بوینوس آیرس نیز سوالاتی خواهد کرد.

این در حالی است که"علی اکبر صالحی" وزیر خارجه کشورمان روز گذشته بر اجرای تمام توافقات با دولت آرژانتین در این خصوص تاکید کرده بود.

سایت پاکستانی "نیوز ترایب" نیز به نقل از دکتر "آسیم حسین" مشاور نخست وزیر پاکستان در امور نفت نوشت : قرارداد احداث خط لوله گاز ایران به پاکستان تا فردا جمعه میان شرکت ایرانی و پاکستان امضا خواهد شد.

وی در ادامه گفت : مذاکرات با شرکت ایرانی به مراحل نهایی رسیده است و امضاء قرارداد قریب الوقوع است.

سایت " گلوبال ریسرچ" در مطلبی به قلم "استفان لندمن" تحلیلگر آمریکایی با اشاره به اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه جدید آمریکا و اعمال دور جدید تحریمها از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در آستانه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در قزاقستان، مقامات آمریکایی را به اتخاذ سیاستهای دوگانه متهم کرد و نوشت : آمریکا و اسرائیل خواستار صلح و عدالت نیستند، آنها با این کارها به دنبال ایجاد تنش، بحران و بی ثباتی در ایران هستند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است نوشت : تلاش برای توقف برنامه هسته ای ایران، تنها پوششی برای تغییر نظام در ایران است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...