نسخه چاپی

عسگراولادی:اصلاح طلبان باید از اشتباهات موسوی و كروبی اعلام برائت كنند

عکس خبري -عسگراولادي:اصلاح طلبان بايد از اشتباهات موسوي و کروبي اعلام برائت کند

ابتدا از فتنه تبری بجوید و از آمریكا و انگلیس اعلام برائت كند و در درجه بعد از اشتباهاتی كه موسوی و كروبی مرتكب شدند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری، بار دیگر تأکید کرد که از نظر او مهدی کروبی و میرحسین موسوی در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸، فتنه ساز نیستند و اگر کاری کردند، باید قوه قضائیه به آن رسیدگی کند.

حبیب الله عسگراولادی در حاشیه همایش جامعه مدرسین با عنوان همایش نیم قرن حضور در قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا و در پاسخ به این سؤال که باز کردن فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات آینده تا چه میزان اهمیت دارد؟ اظهار داشت: به حمدالله آزادی در کشور هست و تعداد روزنامه‌هایی که صدای انتقادی دارند زیاد‌تر از تعداد روزنامه‌هایی است که صدای تأییدی دارند و از این جهت معلوم و پیداست که تک صدایی در جامعه ما نیست، اما در رابطه با انتخابات باید فضایی ایجاد کنیم که چند صدایی در انتخابات باشد.

وی افزود: به نظرم باید حداقل سه قطب در انتخابات داشته باشیم و شاید قطب چهارم هم مربوط به منفردین باشد؛ در کل باید فضایی را در جامعه باز کنیم و بنده هم کوششم بر این است که این فضا را باز کنم.

عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی، اضافه کرد: باید سعی کنیم و بنده نیز سعی کردم، فضا را باز کرده و قفل‌ها را باز کنم، و به همین جهت گفتم موسوی و کروبی فتنه ساز نیستند؛ البته اگر کاری کردند و اقدامی انجام دادند، باید قوه قضائیه رسیدگی کند.

وی افزود: اینکه گفتم آمریکا و انگلیس فتنه گر اصلی هستند و موسوی کروبی دچار فتنه شدند و این موضوع حدود دوماه پیش به ذهنم هدایت شد، به این خاطر بود که انتخابات سال ۹۲ را دارای قفل می‌دیدیم؛ در این شرایط خود موسوی و کروبی چکار کنند؟ اصلاح طلبان چکار کنند؟ آن‌هایی که اطرافشان هستند، چه کنند؟ معتقدم بالاخره باید راهی پیدا شود و راهی که من عرضه کردم این است که هر کس در فتنه بوده، ابتدا از فتنه تبری بجوید و از آمریکا و انگلیس اعلام برائت کند و در درجه بعد از اشتباهاتی که موسوی و کروبی مرتکب شدند.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چه عواملی باعث شیوع بداخلاقی‌های سیاسی در جامعه و برای مثال اتفاقات ۲۲ بهمن قم می‌شود؟ اظهار داشت: آقای لاریجانی خودش در پاکستان جواب داد و گفت از بابت این موضوع نگرانی ندارند چون زمام امور دست رهبری است و ایشان مسلط بر اوضاع و مراقب آن هستند.

عسگراولادی افزود: البته این کار‌ها کارهای قبل از انتخابات است و دیده‌ایم که در هر انتخاباتی که قرار است برگزار شود، موافق و مخالف به صحنه می‌آمده و به نوعی آشکار می‌شوند.

دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری تأکید کرد: البته اصل موضوع تشنج در سخنرانی رئیس مجلس را از سوی هر شخص یا گروهی صورت گرفته باشد، آن هم در حرم حضرت معصومه (س)، در حضور علماء و در مراسم جشن ۲۲ بهمن غلط می‌دانم، چه برسد به شخصیتی مثل لاریجانی که هم ملازاده است و از بیت اصیلی است و هم اینکه نماینده قم و رئیس مجلس است و هم اینکه می‌دانیم مورد توجه مقام رهبری است.

وی اضافه کرد: البته همانطور که گفتم این کار‌ها، کارهای قبل از انتخابات است که در جاهایی خود را نشان می‌دهد و مثال دیگر این است که شما می‌بینید رئیس جمهور ما در میدان آزادی می‌گوید، «زنده باد بهار»، «زنده باد بهار»، «زنده باد بهار»؛ در حالی که باید پرسید، «زنده باد بهار» یعنی چی؟ باید گفت «زنده باد ولایت»، «زنده باد جمهوری اسلامی»، اما رئیس جمهور ما می‌گوید «زنده باد بهار» و منظور او هم از «بهار»، انتخابات و مشایی است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...