نسخه چاپی

هزاران نفر از مردم لبنان شهادت حسن شاطری را تسلیت گفتند

عکس خبري -هزاران نفر از مردم لبنان شهادت حسن شاطري را تسليت گفتند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان به مناسبت شهادت مهندس حسن شاطری معروف به خوشنویس، رییس ستاد بازسازی ایران در لبنان، طی روزهای پنجشنبه و جمعه 26 و 27 بهمن ماه، با برگزاری مراسم یادبودی در محل سفارت، پذیرای هزاران نفر از مردم و مقامات لبنان برای ابراز تسلیت و همدردی بود.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، طی این دو روز، نمایندگان رییس‌جمهور، نخست‌وزیر، رییس‌ مجلس و همچنین تعداد زیادی از وزرا، نمایندگان مجلس، رؤسای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس، رؤسای احزاب و گروه‌های سیاسی، علما، شخصیت‌های مذهبی و نمایندگان طوایف مختلف، فرماندهان لشکری، نمایندگان نهادهای امنیتی و انتظامی، سفرای خارجی، گروه‌های فلسطینی، شهرداران و اعضاء شهرداری‌ها، شخصیت‌های علمی، فرهنگی، دانشگاهی، مطبوعاتی، اجتماعی، اتحادیه‌های صنفی، خبرنگاران، تجار، شرکت‌ها و مؤسسات عمرانی، مسوولان عالی‌رتبه حزب‌الله، خانواده‌های شهدا و اهالی شهرها و روستاهای مختلف از جنوب، شمال، بقاع و دیگر نقاط لبنان با حضور در محل سفارت کشورمان، ضمن تجلیل از شخصیت و عملکرد مجاهدانه و دلسوزانه شهید خوشنویس در بازسازی مناطق آسیب‌دیده لبنان در جنگ 33 روزه، ترور ناجوانمردانه این عزیز را محکوم کردند.

غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در بیروت در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه این مراسم، با اشاره به نقش مؤثر این شهید در بازسازی لبنان پس از جنگ 33 روزه، تأکید کرد: شهادت وی، نه تنها ‌هیچ خلل و تزلزلی در هدف و راه این شهید که خدمت به مظلومین و کمک به خط مقاومت بود، ایجاد نخواهد کرد، بلکه عزم پویندگان راه این شهید را در تحقق این اهداف، استوارتر خواهد نمود.

وی افزود: این اقدام تروریستی بهترین دلیل بر ناخشنودی رژیم صهیونیستی از موفقیت خط مقاومت و ناتوانی در مقابله با آن است.

در همین راستا بسیاری از شخصیت‌های لبنانی همچون نبیه بری رییس مجلس، امیل لحود رییس جمهور سابق، میشل عون رییس جریان ملی آزاد، سلیمان فرنجیه رییس جریان المرده و غیره علاوه بر اعزام هیأت‌هایی به این مراسم، طی تماس تلفنی با سفیر کشورمان، با وی به نمایندگی از دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

همچنین بسیاری از مقامات رسمی، سیاسی و مذهبی شرکت کننده در مراسم یادبود شهید خوشنویس، طی مصاحبه با خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مختلف تلویزیونی، ضمن محکوم کردن این واقعه تروریستی، از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در جهت سازندگی ویرانی‌های ناشی از جنگ 33 روزه تقدیر کردند.

از جمله عدنان منصور وزیر خارجه لبنان با ابراز تأسف و اندوه بابت از دست دادن مهندس خوشنویس، افزود: این مرد، پل ارتباطی بین ملت ایران و لبنان بود که طی شش سال تلاش بی‌وقفه‌ای برای بازسازی لبنان بعمل آورد. اما فقدان او نمی‌تواند روابط استوار و پایدار بین دو ملت و آنچه ایران از زمان تجاوز رژیم صهیونیستی در سال 2006 تا کنون به لبنان ارائه داده را تحت تأثیر قرار دهد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...