نسخه چاپی

بصره میزبان آوارگان سوری می شود

رئیس كمیسیون فرهنگ و رسانه در مجلس استان بصره گفت كه این استان در جنوب عراق برای پذیرایی و اعطای ‌كمك‌های انسانی و قانونی مورد نیاز پناهندگان سوریه آمادگی كامل دارد.

به گزارش نما، «حسن خلاطی» رئیس کمیسیون فرهنگ و رسانه در مجلس استان بصره در گفت‌وگو با فارس گفت: آمادگی حکومت محلی را برای تقدیم تمام سرویس‌های پزشکی و اجتماعی به خانواده‌های آوارگان سوریه پناهنده به این شهر اعلام کرد این در حالی است که پناهندگان سوریه از مسئولان شهر بصره درخواست کرده‌اند، در زمینه مسائل امنیتی با آنها همکاری کنند.

ما در بصره برای تقدیم همه گونه کمک انسانی و قانونی مورد نیاز پناهندگان سوریه، آمادگی کامل دارد.

این مقام مسئول همچنین توضیح داد: مجلس بصره در انتظار دریافت گزارشی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد درباره تمام نیازهای آنان است تا اقدامات لازم را جهت کمک‌رسانی صحیح به آنها اتخاذ کند.

وی افزود: خانواده‌های سوری پناهنده که به دلیل اوضاع سخت و شرایط نامناسب امنیتی از کشور خود خارج شده‌اند، مشکلاتشان را با ما در میان گذاشتند و تمامی این مشکلات در حال بررسی هستند و تلاش می‌کنیم بر اساس روش‌های قانونی حل کنیم.

خلاطی ابرازداشت که پناهنده شدن سوری‌ها به استان بصره منعکس کننده میزان ثبات خوب امنیتی این شهر و استقرار امنیت در تمام مناطق این شهر است.

در همین راستا مجلس استان بصره پیش از این آمادگی و پشتیبانی کامل خود را در جهت پیگیری امور پناهندگان سوری ابراز داشته و تأکید کرده بود به منظور ساماندهی به وضع قانونی آنها در بصره، با سازمان‌های امنیتی مربوط هماهنگی خواهد کرد.

از سویی دیگر مدیر دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، از همکاری مشترک و هماهنگی برجسته‌ای با اداره مهاجرت و آوارگان در بصره خبر داد.

وی افزود: تعداد آوارگان در بصره تقریباً 7000 آواره است و کسانی که از تمام دنیا به خانه و کاشانه و شهر خود بازگشته‌اند بالغ بر 21 هزار نفر است.

اوبین الکسندریان خاطرنشان کرد: استان بصره میزبان 20 خانواده سوری آواره از حوادث کشورشان است، تعدادی از آنها به دلیل اتخاذ برخی اقدامات امنیتی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در کردستان عراق، به این منطقه بازگشته‌اند.

وی در ضمن به این نکته اشاره کرد که وضع معنوی آنها از نظر روحی تحت‌ تأثیر قرار گرفته، جدای از اینکه وضع مادی آنها نیز وضعی متفاوت است.

مدیر دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان توضیح داد که کمیساریا در پی اجرای پروژه‌هایی برای آنهاست و در نظر دارد مبلغ کمی پول در اختیار آنها قرار دهد تا بتوانند در مدت زمان کوتاه آینده خانه و سرپناهی اجاره کنند.

همچنین برخی خانواده‌های پناهنده به بصره نیز به خبرنگار ما گفتند: خانواده‌های سوری که اخیراً به استان بصره پناهنده شده‌اند تعدادشان 27 خانوار است که در پی امنیت و تأمین نیازهای زندگی روزمره به این شهر آمده‌اند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...