نسخه چاپی

رایزنی بارزانی با سفیر آمریكا

رایزنی رئیس منطقه كردستان عراق با سفیر آمریكا در بغداد و حل قریب الوقوع بحران بغداد و اربیل از جمله خبرهای عراق محسوب می شود.

به گزارش نما، مهر به نقل از السومریه نوشت: مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق شب گذشته با "استفان بیکروفت" سفیر آمریکا در بغداد در اربیل دیدار کرد. در این دیدار مشکلات سیاسی و روند دموکراسی در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار عملکرد پارلمان عراق مورد بررسی قرار گرفت و طرفین درباره تلاشها برای آرام سازی فضای موجود میان گروه های سیاسی و حمایت از این تلاشها برای حل مشکلات موجود رایزنی کردند.

سفیر آمریکا در موضعی مداخله جویانه، نقش بارزانی در ایجاد وفاق ملی را تایید و اعلام کرد: بارزانی می تواند ابتکار عمل جدیدی را برای تمام گروه های سیاسی برای ایجاد برنامه ای مورد توافق همه بر اساس قانون اساسی و برون رفت از بحران کنونی ارائه کند.

خبرگزاری براثا نیز به نقل از "یاسین مجید" نماینده ائتلاف دولت قانون گزارش داد که بحران بغداد - اربیل طی روزهای آتی حل و فصل خواهد شد.

مجید در یک کنفرانس خبری با بیان این مطلب افزود: رابطه میان حکومت مرکزی بغداد و اقلیم کردستان عراق طی سال های گذشته حتی زمانی که مشکلات اساسی وجود داشت، قطع نشده است.

مجید خاطرنشان کرد: من گمان می کنم حکومت مرکزی بغداد و اقلیم کردستان عراق از اراده ای قوی برای حل مشکلات خود برخوردار هستند و من تصور می کنم طی روزهای آتی گشایشی در بحران بغداد و اربیل ایجاد خواهد شد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...