نسخه چاپی

كشته‌ شدن ۴ افسر ترك در حلب

منابع خبری درحالی از كشته شدن چهار افسر ترك در شهر حلب خبر می‌دهند كه مردم این شهر در حمایت از ارتش سوریه تظاهرات كردند.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری المنار نوشت: منابع امنیتی سوریه اعلام کردند که روز گذشته ارتش سوریه با افراد مسلح در منطقه «طریق الباب» از توابع استان حلب در شمال سوریه درگیر شدند، این درحالی است که میدان «الحوانی» نیز شاهد درگیری یگان‌های ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی بود.


این منابع با اشاره به اینکه در جریان این درگیری‌ها خسارات سنگینی به تروریست‌های مسلح وارد شد و ده‌ها نفر از آنها کشته شدند، افزودند: اجساد کشته شدگان همچنان در مناطق درگیری مشاهده می‌شود و در میان کشته‌ها چهار افسر ترک شناسایی شده‌اند.


از سوی دیگر مناطق غربی شهر حلب روز گذشته شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در حمایت از ارتش سوریه بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات بر ضرورت بازگشت امنیت و ثبات به سراسر مناطق کشور تاکید کردند.


از ریف دمشق در جنوب سوریه هم خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) خبر داد که نیروهای مسلح و ارتش سوریه پیگرد گروه‌های مسلح در مناطق مختلف این استان را ادامه داده و طی عملیات‌های خود شماری از مراکز تجمع تروریست‌های مسلح در شهر داریا را هدف قرار داده و منهدم کردند.


همچنین یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که در منطقه «تل کردی» ریف دمشق درگیری‌های شدیدی بین یگان‌های ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی موسوم به «لشکر الاسلام» و «لشکر احرار الشام» روی داد که کشته و زخمی شدن شمار زیادی از اعضای این دو گروه تروریستی را به دنبال داشت.


اما در عرصه سیاسی «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که معارضان سوری تاکنون برنامه و طرح سیاسی سازنده‌ای برای حل بحران سوریه در اختیار ندارند.


وی گفت: تا زمانی‌که معارضان سوری دیدگاه سیاسی خود را برای آینده سوریه بیان نکنند، نمی‌توانیم دریابیم که آنها چه دیدگاهی در قبال آینده سوریه دارند و آیا باهم متحد و یکپارچه هستند یا خیر.


وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که پیش از بحث و گفت‌وگو درباره ساختار رهبری در سوریه باید توافقنامه‌ای به امضا برسد که ترسیم کننده تصمین‌های آشکار برای تمام طرف‌های در جامعه سوریه است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...