نسخه چاپی

محاصره امنیتی حزب الله در لبنان

سرانجام بعد از آنكه كشورهای غربی و رژیم صهیونیستی نتوانستند حزب الله را از طریق حمله نظامی و حتی بهانه های مختلف خلع سلاح كرده و در حقیقت شكست بدهند این بار طرح محاصره امنیتی این حزب را همراه با دستگاه های جاسوسی عربی منطقه طراحی كرده اند.

به گزارش نما، اسلام تایمز به نقل از منابع عربی نوشت: در حالیکه این روزها توطئه حمله به حزب الله بار دیگر در اولویت نقشه های غرب قرار گرفته است، یک منبع آگاه دیپلماتیک در لندن در این باره خاطر نشان کرد که کشورهای غربی و عربی در نظر دارند تا جنبش حزب الله را در لبنان در محاصره قرار بدهند و اولین قرائن و شواهد این توطئه را در متهم کردن حزب الله به دست داشتن در انفجار2012 بلغارستان می توان دید.

شایان ذکر است در حادثه انفجاری انتحاری در بلغارستان یک دستگاه اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی در ژوئیه 2012 هدف قرار گرفت که در پی آن پنج صهیونیست کشته شدند.

بر اساس این توطئه قرار است 40 نماینده از دستگاه های جاسوسی عربی و غربی در بروکسل پایتخت بلژیک در اوایل مارس آتی گرد هم جمع شوند تا استراتژی ویژه ای را علیه حزب الله وضع کنند و در نتیجه آن حزب الله را در سطح جهان به ویژه در خاورمیانه و آفریقا به جای گروه تروریستی القاعده قرار بدهند و در پی آن با انجام عملیات جاسوسی به بنیان این حزب خللی وارد کنند.

به گفته این دیپلمات، کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، آلمان، استرالیا ، کانادا و برخی کشورهای عربی در نظر دارند تا در داخل نشست مذکور افزایش تعداد عناصر جاسوسی خود را در لبنان پیشنهاد دهند تا حزب الله را در محاصره ای امنیتی قرار دهند به گونه ای که این حزب دیگر نتواند از همهمه و ناامنی تروریستی داخلی خارج شود. یعنی از طریق به راه انداختن موج ترور رهبران لبنانی آن هم یکی بعد از دیگری و همچنین هدف قرار دادن سیاست های مستقلی که از بیش از شصت سال پیش در اقتصاد، ارتش، امنیت و تعامل با جهان در این کشور پیروی می شود.

این نکته را نباید از یاد برد که کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی از سال ها پیش با طرح موضوع خلع سلاح حزب الله تلاش داشتند تا به این حزب ضربه وارد کنند اما بعد از به شکست انجامیدن این توطئه، آنان تصمیم به حمله نظامی به این حزب را گرفتند که در این نقشه نیز با شکست سنگینی مواجه شدند و اما این بار تلاش دارند تا حزب الله را در محاصره امنیتی قرار دهند؛ بالطبع این توطئه مشترک غربی- صهیونیستی- عربی نیز مانند توطئه ها و دسیسه های پیشین آنان بی نتیجه خواهد ماند و سر بلند این معرکه، حزب الله خواهد بود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...