نسخه چاپی

جزئیات سیزدهمین اجلاس خبرگان رهبری

در این دوره از اجلاس مجلس خبرگان رهبری تنها یك مدعو خواهیم داشت و آن هم ضرغامی ریاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش نما، حجت الاسلام سید محمود علوی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص برگزاری سیزدهمین اجلاس خبرگان رهبری تصریح کرد: این اجلاس در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود و روز ۱۷ اسفند اعضا پس از تجدید میثاق با امام راحل و شهدا با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

وی ادامه داد: در این دوره در جلسات صبح و عصر بیشتر به دستور داخلی مجلس رسیدگی خواهد شد. به گونه‌ای که طی این دو روز ما سه انتخابات خواهیم داشت.

علوی افزود: بر این اساس برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، انتخابات کمیته ۵ نفره برای تنظیم بیانیه پایانی اجلاس و انتخابات اعضای کمیسیون مجلس خبرگان رهبری در دستور کار اعضا قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انتخابات اشاره شده زمان بر بوده و بیشتر وقت مجلس را به خود اختصاص خواهد داد، گفت: البته در این دوره تنها یک مدعو خواهیم داشت و آن هم ضرغامی ریاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به مسائل روز کشور کمیسیون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری چند نفر را به عنوان میهمان پیشنهاد کرد که هیات رئیسه با حضور تنها ضرغامی موافقت کرد. وی نیز با حضور در مجلس خبرگان در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی مرتبط به سازمان صدا و سیما با نمایندگان مذاکره خواهد کرد.

علوی ادامه داد: مجلس خبرگان در صورتی که نسبت به مساله‌ای حساسیت داشته باشد از مسئول مربوطه برای ارائه برخی توضیحات دعوت می‌کند در این مورد نیز یک سلسله از ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی مسائل دیده شده در تعدادی از سریال‌ها باعث دغدغه نمایندگان و دعوت ضرغامی شد. علاوه بر این پس از استماع توضیحات ضرغامی ۵ نفر از نمایندگان به اظهار نظر خواهند پرداخت.

وی با اعلام اینکه در این دوره در خصوص تصویب یک آیین نامه نیز بحث‌های مطرح خواهد شد، گفت: این طرح مربوط به توسعه فعالیت‌های دفتر تهران در زمینه امور بین الملل است تا با هماهنگی با هیات رئیسه مجلس خبرگان نیز بتواند به اموری همچون فعالیت‌های برون مرزی، برقراری ارتباط با مجالس مشابه و نشر ایده ولات فقیه بپردازد. البته تصویب این طرح نیز بستگی به نظر اعضا خواهد داشت.


علوی در پاسخ به این سوال که آیا در این دوره به مسائل روز کشور و انتخابات ریاست جمهوری پرداخته خواهد شد، گفت: اجلاس مجلس خبرگان بایدهر ۶ ماه یک بار برگزار شود و نمی‌تواند در‌ این مسائل ورود پیدا کند، چرا که بر عکس مجلس شورای اسلامی که در هفته اعضا سه روز یکدیگر را می‌بینند،در مجلس خبرگان زمان و تجمع لازم برای پرداختن به مسائل این چنینی وجود ندارد.

گفتنی است مجلس خبرگان رهبری در سال دو بار تشکیل جلسه می‌دهد. این مجلس هم اکنون ۸۶ عضو دارد که اجلاس این دوره نیز در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که در هیات رئیسه این مجلس آیت الله مهدوی کنی به عنوان رئیس، آیت الله شاهرودی و آیت الله یزدی به عنوان نائب رئیس اول، آیت الله دری نجف آبادی و سید احمد خاتمی به عنوان منشی و آیت الله آملی لاریجانی و حجت الاسلام رئیسی به عنوان کار‌پرداز حضور دارند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...