نسخه چاپی

پیام های افتخارآفرین ملت در۲۲ بهمن۹۱

پيام هاي افتخارآفرين ملت در۲۲ بهمن۹۱
سربازان ملت بزرگ و سربلند ايران اسلامي در خط مقدم جبهه ديپلماسي، هميشه نگاه شان به عقبه است که با حضور مردم در صحنه هاي انقلاب، از جمله راه پيمايي بيست و دوم بهمن شکل مي گيرد و مديريت مي شود. اين بار در حالي از دور و در غربت، جشن ملي سي و پنجمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي را، با حضور کم سابقه مردم در راه پيمايي بيست و دوم بهمن ۱۳۹۱ به نظاره نشستيم که نظام سلطه، جنگ نرم گسترده و چند بعدي رسانه اي و اقتصادي را با هدف ايجاد فاصله ميان ملت و انقلاب و نظام شان سامان داده است.با وجود مشکلات، مردم نشان داده اند که به درستي ميان اصل و فرع تمايز قائل مي شوند و فشار معيشت و زندگي روزمره، مانع حضور آنان در صحنه هاي دفاع از اساس انقلاب و نظام اسلامي نمي شود.

آنان به درستي مي دانند که چه ميراث گران سنگي را در ميان خود دارند. آنان مي دانند آن چه را انقلاب اسلامي در سه دهه گذشته به پشتوانه همين مردم انجام داده است، بايد اعجاز اين انقلاب الهي ناميد. انقلاب اسلامي نه تنها در برابر فشارها و تحريم ها و جنگ هاي سخت و نرم تحميلي که ده ها نظام سياسي را از پاي درمي آورد، مقاومت کرد ، شجره طيبه آن نيز به مصداق «اصلها ثابت و فرعها في السماء» هم چنان استوار به روند تکاملي خود ادامه مي دهد و با وجود فشارها و تحريم ها، دستاوردهاي آن در عرصه هاي گوناگون به ويژه در حوزه علوم و فناوري هاي پيشرفته چشمگير بوده و تعجب جهانيان را برانگيخته است. آنان مي دانند که به برکت انقلاب اسلامي، ايران وابسته به خارج، به دليل حکومت نابخردان و مستبدان قاجار و پهلوي در بيش از دو سده بر مقدرات مُلک و ملّت و عقب ماندن از جريان توسعه و پيشرفت، پس از دوران شکوفايي صفوي، به ايراني آزاد و مستقل با الگويي نوين از مردم سالاري بر پايه انديشه ديني تبديل شد. اينک پرچمدار جريان مستقل در نظام بين الملل در روابط جهاني است. آنان مي دانند که ايران اسلامي با به چالش کشيدن مونولوگ و تک گويي ليبرال دموکراسي و يکه سالاري نظام سلطه غربي، جريان مقاومت را در منطقه و جهان شکل داده است و در معادلات جهاني، به عنوان يک قدرت تأثيرگذار به ايفاي نقش مي پردازد. البته بيش از سه دهه است که تاوان استقلال گرايي و تعهد نداشتن به مکاتب و قدرت هاي شرقي و غربي و ارائه الگوي نوين مردم سالاري ديني و به چالش کشيدن مسلمات الگوهاي مسلط را مي پردازد.

آنان مي دانند که امروز انقلاب اسلامي، به عنوان يک نقطه عطف در تاريخ جهان مطرح است، به گونه اي که جهان پيش و پس از انقلاب اسلامي در پژوهش ها مورد بررسي قرار مي گيرد و دليل آن هم در اسلامي بودن و ابتناي نهضت و انقلاب بر اساس دين است. به تعبير يک انديشمند غربي، انقلاب في نفسه حرف جديدي نبوده و نيست. ولي «انقلاب به نام خدا» در فضاي فکري و فرهنگي پس از دوران نوزايي و عصر روشنگري در غرب و موج انقلاب هاي اجتماعي دين گريز و دين ستيز، حرف جديدي است که انقلاب اسلامي ايران مطرح کرد. مردم با بصيرت ديني و با بينش سياسي عميق درک کرده اند که چالش اصلي کجاست؟ مي دانند که مشکل نظام سلطه با انقلاب ملت مسلمان ايران و نظام سياسي برآمده از آن، اين است که چرا در جهان اسلام و جهان در حال توسعه الهام بخش است؟

مي دانند که نظام سلطه با حضور موثر انقلاب و نظام اسلامي در صحنه بين الملل و دستاوردهاي اين حضور، از جمله شکل گيري موج عدالت خواهي جهاني و ظلم ستيزي در جهان، شکل گيري موج بيداري اسلامي در پرتو انقلاب اسلامي، شکل دادن به جريان هاي مردمي اسلام گرا در جهان اسلام براي دفاع از حقوق خود، تبديل شدن به قدرت منطقه اي و تأثيرگذار در معادلات جهاني، تقويت روحيه ملي کشورهاي جنوب و در حال توسعه مشکل دارد. مردم مي دانند که ايران اسلامي با پيشينه غني تاريخي و تمدني و فرهنگي، مواريث فرهنگي و مشاهير و مفاخر علمي و ادبي و مواريث مکتوب بي شمار و ظرفيت هاي عظيم نخبگان و فرهيختگان و مراکز علمي متعدد دانشگاهي و حوزوي با اتکال به ذات الهي و با نداي ملي «ما مي توانيم»، بر همه مشکلات غلبه خواهد کرد.

و اما پيام هاي اين افتخار آفريني ملي:پيامش به دوستان در منطقه و جهان - که هميشه چشم به حرکت مردم مسلمان ايران دوخته اند -، اميد و نشاط و حرکت و مقاومت است و اين که صبح فتح نزديک است.و پيامش به دشمنان اين که «عرض خود مي بري و زحمت ما مي داري». اين که نظام سلطه نمي تواند مردم را از انقلاب و نظام شان جدا کند و بداند، فشار بر اين ملت اثر عکس دارد. اين که زمانه استحمار ملت ها و تسلط بر مقدرات شان، زمانه يکه سالاري و زمانه حکمراني بلامنازع بر جهان گذشته است و امروز در پرتو انقلاب کبير اسلامي، موج بيداري اسلامي و عدالت خواهي و ظلم ستيزي فراگير شده و جبهه مقاومت جهاني شکل گرفته و ملت رشيد ايران اسلامي، پرچمدار آن است.

و پيامش به مسئولان و متوليان امور و بلکه عموم نخبگان اعم از اجرايي و سياسي و فکري؛ اين که شکر به درگاه الهي به جاي آورند و براي داشتن چنين ولي نعمتاني، هم شکر در زبان و هم شکر در عمل، - که همانا قدرشناسي از ولي نعمتان خود است و خدمت بي منت با اتحاد و همدلي و مديريت و تدبير لازم براي گره گشايي از مشکلات مردم به ويژه اقشار آسيب پذير، که بيش از همه در صحنه دفاع از انقلاب و نظام حضور دارند.

خراسان

۱۳۹۱/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...