نسخه چاپی

كاهش نرخ خودرو در بازار آزاد

مدیركل دفتر نظارت بر كالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان تاكید كرد كه تا پایان سال قیمت خودروها در بازار آزاد روندی كاهشی خواهد داشت.

به گزارش نما، شهرام میرآخورلو در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه شما دو هفته پیش اعلام کردید به زودی قیمت خودروها در بازار آزاد کاهش می‌یابد، چرا هنوز این اتفاق نیفتاده است؟ اظهار کرد: قیمت‌ها در بازار کاهش یافته است. سازمان حمایت قیمت‌ها را در 31 استان و چهار نقطه تهران کنترل می‌کند که براساس آن روند قیمت‌ها در بازار کاهشی بوده است.

وی با بیان اینکه در آن زمان قیمت تندر 90 در بازار آزاد به حدود 40 میلیون تومان رسیده بود اما هم‌اکنون قیمت آن حدود 37 میلیون و 500 هزار تومان است، خاطرنشان کرد: با حجم فروش نقدی خودروسازان قیمت‌های بازار قطعا کاهش یافته و به نرخ‌های تجاری اعلامی خواهد رسید. در خودروهایی که بین قیمت تجاری و محاسباتی آن‌ها فاصله وجود دارد نیز شاهد کاهش قیمتها خواهیم بود.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه دقیقا چه زمانی قیمت‌های بازار خودروها به قیمت‌های تجاری می‌رسد؟ تصریح کرد: خیلی سریع این اتفاق می‌افتد. در اسفندماه هم ایران خودرو و هم سایپا شرایط فروش فوری خواهند داشت. همچنین تغییر مدل 91 به 92 خودروها در پایان سال موجب می‌شود که حجم عرضه از سوی دلالان افزایش یابد بنابراین مطمئنا شاهد افت قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...