نسخه چاپی

انتقاد تركیه از اتحادیه اروپا در بحث مبارزه با تروریسم

یك مقام ارشد امنیتی تركیه گفت، كشورهای اروپایی در 5 سال گذشته تنها 7 مظنون به ارتكاب اعمال تروریستی را به تركیه تسلیم كرده‌اند.

به گزارش نما، ایسنابه نقل از روزنامه تودی زمان، معمر ترکر، دبیرکل شورای امنیت ملی ترکیه (MGK) در سخنرانی خود درخصوص تروریسم، در استان آنتالیا در یک همایش بین‌المللی گفت، ترکیه توقع‌ حمایت بیشتر کشورهای اروپایی را در جنگ علیه حزب تروریست کارگران کردستان (پ.ک.ک) دارد.

وی همچنین از اینکه تنها 7 تروریست تحت تعقیب در 5 سال گذشته توسط کشورهای اروپایی تسلیم ترکیه شده‌اند از آنها شکایت کرد.

ترکر که در جلسه‌ای با عنوان "ترور: چشم‌انداز اتحادیه اروپا و ترکیه" سخن می‌گفت، تاکید کرد که توازن بین‌ امنیت و آزادی بسیار حیاتی است.

وی گفت: مهمترین مساله در جنگ علیه ترور به از بین بردن جوی مربوط می‌شود که در آن ترور خود را تغذیه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه گام‌های مهمی در این باره برداشته است.

"ژیل د کورچوه"، هماهنگ کننده برنامه ضد تروریسم اتحادیه اروپا که در همان نشست سخن می‌گفت، مدعی شد بعضی افراد از آن جهت تسلیم ترکیه نشده‌اند که مدارک واقعی علیه آن‌ها ارائه نشده و تنها بحث این وجود دارد که عضو سازمانی خاص باشند که علیه دولت فعالیت می‌کند.

ترکیه مدت‌هاست که اتحادیه اروپا را برای عدم اتخاذ تدابیر لازم در ممانعت از عملیات پ.ک.ک در خاک این کشور مورد انتقاد قرار می‌دهد.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه چند روز پیش، از این که همکاری‌ها در جنگ علیه تروریسم در اروپا کمتر از حد انتظار بوده، اظهار تاسف کرد.

اردوغان همچنین در جریان نشست گروه پارلمانی حزب عدالت و توسعه گفت: اتحادیه اروپا که ما را در هر زمینه‌ای مورد انتقاد قرار می‌دهد، باید ارتباط خود با تروریسم را در کانون توجه قرار دهد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...