نسخه چاپی

راهكار كارشناسان برای كاهش قیمت سكه

هفته گذشته خبری مبنی بر پیش فروش سكه از سوی مدیرعامل بانك مركزی اعلام شد. انتشار این خبر با كاهش قیمت سكه، طلا و ارز در بازار آزاد همراه بود.

به گزارش نمابه نقل از ايسنا، عبدالله محمدولی، رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران، اظهار کرد: پیش فروش سکه در کاهش قیمت سکه و طلا تاثیر گذار بوده است اما برای مستمر بودن تاثیرش باید پیش فروش نیز استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: قیمت پیش فروش که بانک مرکزی تعیین می کند در کاهش قیمت سکه بسیار تاثیرگذار است.

او گفت: کاهش عیار طلا یک اتفاق و حادثه نیست و در حال حاضر مراحل پایانی به اجرا درآمدن این طرح در حال انجام است.

در این باره رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و نقره استان تهران نیز گفت: مدیریت ارز عامل اصلی کاهش قیمت سکه و طلا در بازار است.

احمد وفادار به ایسنا اظهار کرد: پیش فروش سکه باعث کاهش آنچنانی قیمت سکه در بازار نشده و کاهش قیمت در چند روز گذشته به دلیل مدیریت ارز است.

او خاطرنشان کرد: مدیریت ارز تاثیر گذارترین روش برای کاهش قیمت سکه و طلا است اما در کنار آن صدور مجوز واردات شمش طلا نیز باعث کاهش قیمت طلا خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و نقره استان تهران خاطر نشان کرد: اگر بانک مرکزی فقط سکه تمام را پیش فروش نکند و در کنار پیش فروش سکه درشت سکه نیم ، ربع و یک گرمی نیز پیش فروش کند دیگر سکه های کوچک با حباب قیمت روبرو نخواهند شد.

وفادار یادآور شد: افزایش تقاضا برای خرید سکه ریز به دلیل کاهش قدرت خرید مردم دچار حباب شده است.

وی در پایان گفت: بحث کاهش عیار به دلیل سردرگمی و ایجاد اختلاف میان فروشنده و خریدار منتفی شده است و اجرا نخواهد شد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...