نسخه چاپی

آيت‌الله علوي‌گرگاني:

محب رهبری پیرو و مطیع ایشان است

عکس خبري -محب رهبري پيرو و مطيع ايشان است

یكی از مراجع تقلید قم با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری تاكید كرد: باید مسئولان در مقام عمل سخنان، منویات و تذكرات رهبری را اجرایی كند.

به گزارش نما به نقل از فارس ، آیت الله سید محمد علی علوی‌گرگانی امروز در دیدار شرکت کنندگان در دوره تربیت و تعالی اظهار کرد: تلاش برای تکمیل مراحل بصیرت اقدام ارزنده‌ای است و شرکت کنندگان در دوره‌های بصیرت اجر والایی دارند.

وی با اشاره به ابراز محبت و مودت نسبت به پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) از سوی مومنان تصریح کرد: خداوند متعال خطاب به این افراد می‌فرماید نشانه محبت واقعی پیروی و اطاعت کردن است.

این مرجع تقلید بیان کرد: اگر انسان کسی را دوست داشته باشد سخنان آن فرد را مورد پذیرش قرار می‌دهد؛ نباید محبت افراد زبانی باشد و باید در مقام عمل این محبت ثابت شود.

وی گفت: وقتی محبت زیاد شود اطاعت هم صورت می‌گیرد؛ اگر محبت ظاهری باشد ولی اطاعت در پی نباشد آن محبت پوشالی است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه آیات قرآن بهترین نصیحت برای مومنان است، بیان کرد: اگر انسان‌ به آیات الهی عمل کند راه سعادت را در پیش می‌گیرد و اگر عمل نکند متضرر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کس حرف پیامبر(ص) را گوش دهد از خداوند اطاعت کرده است، تاکید کرد: اگر محب پیامبر(ص)،‌ ائمه(ع)، مراجع و رهبری هستید باید علاقه ما با اطاعت و پیروی همراه باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیروی کردن از عمل و گفتار بزرگان دینی لازم و ضروری است اضافه کرد: کسانی که در دوره بصیرت شرکت کرده و مدت زمانی را در قم سپری می‌کنند باید چنین روحیه‌ای را در خود تقویت کرده و اطاعت عملی را ثابت کنند.

وی با اشاره به اینکه نمره قبولی را به کسی می‌دهند که در مقام عمل موفق باشد، سخنان روز گذشته رهبر انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: انسان باید در همه شرایط مطیع و فرمانبردار باشد و از خود به نظرات دیگران اضافه نکند و اگر مطیع شدیم رضایت خداوند حاصل شده و گناهان انسان‌ها آمرزیده می‌شود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...