نسخه چاپی

زمان دریافت آرم طرح ترافیك خبرنگاران

معاون حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری تهران گفت: تمامی خبرنگاران مهلت دارند تا پایان سال ۹۲ نسبت به دریافت آرم‌های طرح ترافیك پس از طی كردن تشریفات قانونی اقدام كنند

سیدجعفر تشکری هاشمی در نشست خبری دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک که از اول اسفند در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد به مدت ۲ روز برگزار می‌شود اظهار داشت: با رشد و توسعه زندگی شهری موضوع حمل‌ونقل ترافیک به عنوان یک دغدغه اصلی شهرنشینی مطرح بوده است و بخش عمده‌ای از توان دولت‌ها را موضوع حل مشکلات زندگی شهرنشینی و حمل‌ونقل عمومی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل‌ونقل به معنای عدالت در جامعه است، گفت: بدون یک حمل‌ونقل مؤثر، کارآمد و اثربخش قادر نخواهیم بود به پیشرفت و عدالت جامعه فکر کنیم و توجه به این پدیده از نیازهای اضطراری کشور محسوب می‌شود.

تشکری هاشمی افزود: با قوانینی که در مجلس مصوب شده است شاهد کاهش دغدغه‌های حمل‌ونقل در شهر تهران و کلان‌شهرهای کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای موضوع حمل‌ونقل تمام آحاد جمعیتی تحت تأثیر قرار می‌‌گیرند بنابراین باید گامهایی را برداریم که با یک مبنای صحیح اقدامات را پیش ببریم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه هیچگاه بدون اقدامات کارشناسی قادر نخواهیم بود که به یک حمل‌ونقل ایده‌آل برسیم گفت: به عنوان یک نیاز اضطراری به توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر اعتقاد و باور دارم.

تشکری هاشمی ادامه داد: دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک با توجه به نیاز کشور به مهندسی ترافیک برگزار می‌شود و بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ برای توسعه این رشته استفاده کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: رشته ترافیک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود و دانش‌آموختگان اندکی وجود دارد.

وی افزود: این کنفرانس با کنفرانس‌های دیگر بسیار متفاوت شده است چرا که توجهات بسیاری به حمل‌ونقل عمومی و ترافیک در کلان‌شهرهای جهان صورت می‌گیرد.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: مقالاتی که در این کنفرانس دریافت کرده‌ایم بیش از ۱۷ دوره قبلی بوده است و از اقصی نقاط دنیا از جمله برزیل، ترکیه، کانادا، آمریکا، بلژیک، هندوستان، انگلیس، نروژ مقالاتی به این کنفرانس ارسال شده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه این فرصت دو روزه برگزاری کنفرانس اجازه نمی‌دهد که تمام مقالات ارائه شود گفت: ۲۳ نهاد ملی و بین‌المللی در این کنفرانس به عنوان اسپانسر و حامی هستند.

وی درباره رویکرد برگزاری این کنفرانس گفت: رویکردهای این کنفرانس به مسائل درون‌شهری از جمله حمل‌ونقل همگانی، سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل، ایمنی ترافیک و ریسک، حمل‌ونقل و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک، مدیریت سیستم‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی و قوانین و مقررات است.

در ادامه این مراسم تشکری هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص آرم‌های طرح ترافیک برای خبرنگاران اظهار داشت: تمامی خبرنگاران تا پایان سال ۱۳۹۲ مهلت دارند تا نسبت به دریافت آرم طرح ترافیک خود پس از طی کردن تشریفات قانونی و محرز شدن شغل خبرنگاری آنها اقدام کنند.

تشکری هاشمی درباره حل معضلات ترافیک گفت: معضل ترافیک یک مسئله بین‌المللی است و باید در سطح بین‌المللی نسبت به این معضل اقدام شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه نقدهایی توسط کارشناسان مدیریت شهری درباره افتتاح تونل نیایش و هزینه‌های آن می‌شود اینکه بهتر بود این بودجه در اختیار توسعه مترو قرار می‌گرفت گفت: مشکلات شهر را نمی‌شود با یک نسخه حل کرد و شهرداری تهران با طیفی از مسائل و مشکلات مواجه است و نمی‌توانیم برای حل تمام آنها از یک راه‌حل استفاده کنیم.

تشکری هاشمی ادامه داد: ما از توانایی‌های خود استفاده می‌کنیم و در چند عرصه ورود کرده‌ایم. در حالی که تونل نیایش افتتاح شد پل صدر و بزرگراه امام علی را نیز می‌سازیم و خطوط متروی شش، هفت و سه نیز در حال ساخت است و کارخانجات واگن‌سازی نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: توسعه بی‌.آر.‌تی تهران نیز از جمله اقدامات است. بنابراین اگر قرار باشد شهر را فقط با یک شکل و شیوه اداره کرد با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

تشکری هاشمی تأکید کرد: حمل‌ونقل عمومی مسئله درجه یک ماست و برای سال ۹۲ از بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافته است و حمل‌ونقل و ترافیک بزرگترین سهم بودجه‌ای را در شهرداری تهران دارد.

وی درباره اجرای طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار داشت: تا قبل از پایان سال ۹۱ این طرح به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می‌شود و مبنای طرح‌های ترافیکی دولت و شهرداری تهران مصوبات مجلس است.

تشکری هاشمی درباره بهره‌برداری از خط شش اتوبوس‌های تندرو تهران اظهار داشت: هیچ معبر بزرگراهی و سطح حمل‌ونقلی تا قبل از ایجاد خطوط حمل‌ونقل مورد بهره‌برداری قرار نخواهد گرفت و خط شش اتوبوس‌های تندرو نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.منبع:فارس

۱۳۹۱/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...