نسخه چاپی

آمریكا دو هواپیما را وادار به فرود كرد

هواپیماهای جنگنده آمریكا دو فروند هواپیمای كوچك را كه محدودیت‌های پروازی در ایالت فلوریدا در جریان سفر به اوباما را نقض كرده بودند، رهگیری و وادار به فرود كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ روز یکشنبه به مقام‌های رسمی وزارت دفاع آمریکا گزارش دادند هواپیماهای جنگنده آمریکا دو فروند هواپیمای کوچک را که محدودیت‌های پروازی در جریان سفر باراک اوباما به ایالت فلوریدا را نقض کرده بودند، رهگیری و تعقیب کردند.


یک مقام رسمی ارتش آمریکا اعلام کرد، نخستین هواپیما، یک فروند سسنا 152 بود که پیش از ظهر شنبه وارد منطقه محدودیت پروازی در نزدیکی پالم سیتی در ایالت فلوریدا، محل اقامت باراک اوباما، شده بود.


فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی یک فروند هواپیمای جنگنده اف‌16 را به این منطقه فرستاد و گارد ساحلی فلوریدا نیز یک فروند بالگرد را برای تعقیب این هواپیمای کوچک اعزام کرد.


هواپیمای اف 16 این هواپیمای کوچک را آن قدر تعقیب کرد تا این هواپیما در مزرعه ویتهام در نزدیکی منطقه استوارت فرود آمد. سرویس مخفی آمریکا و اداره هوانوردی فدرال نیز در حال بررسی و تحقیق در خصوص این حادثه هستند.


پنج ساعت پس از وقوع این حادثه نیز، هواپیماهای جنگنده اف 16 یک فروند هواپیمای کوچک را رهگیری و تعقیب کردند. فرماندهی دفاعی آمریکا در این رابطه اعلام کرد، با رسیدن هواپیماهای جنگنده، این هواپیمای کوچک از منطقه محدودیت پروازی، خارج شد و به مسیر خود ادامه داده است.


اوباما برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به منطقه پالم‌یتی در ایالت فلوریدا رفته است.


هواپیماهای کوچک برخی اوقات وارد مناطق پرواز محدود در زمان سفرهای اوباما می‌شوند. سال گذشته نیز یک فروند هواپیمای کوچک که وارد منطقه محدودیت پروازی در لس آنجلس شده بود از سوی هواپیماهای جنگنده آمریکایی تعقیب شده بود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...