نسخه چاپی

دولت: مجوز فعالیت كفاشیان را صادر می كنیم

عکس خبري -دولت: مجوز فعاليت کفاشيان را صادر مي کنيم

محمد عباسی تاكید می كند كه به هیچ عنوان بحث تعلیق در فوتبال مطرح نیست. این شیطنت یك باند دسته بندی شده در داخل كشور است كه تعلیق را از AFC و فیفا گدایی می كنند! او می‌گوید كه برای رفع شبهه‌ها در رابطه با فعالیت علی كفاشیان در ریاست فدراسیون فوتبال از دولت خواسته تا زمان تشكیل مجمع به وی مجوز دهد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وزير ورزش و جوانان كه شنبه شب ميهمان گفت و گوي ويژه خبري بود درباره شبهاتي كه پيرامون فعاليت علي كفاشيان در راس فدراسيون فوتبال وجود دارد، اظهار كرد: يكي از وظايف وزارتخانه ساماندهي، سياستگذاري و نظارت بر هيات‌ها و فدراسيون‌هاي ورزشي است. طبق اساسنامه فدراسيون‌ها زماني كه مهلت فعاليت روسا و اعضاي هيات رييسه به پايان برسد، انتخابات برگزار مي‌شود. ما تفاوتي در بين فدراسيون‌ها قائل نيستيم. انتخابات فوتبال هم مانند ساير فدراسيون‌ها بود. انتخابات طبيعي برگزار شد، اما حاشيه داشت. برخي افراد در قالب اشكال ساماندهي شده رسانه اي تبليغاتي را شروع كردند و اداي جريان فتنه را در آوردند. چون هجمه‌ها سنگين شد، حس مي‌شد شرايط جديدتري نسبت به ساير فدراسيون‌ها به وجود آيد.

وي افزود: وقتي انتخابات برگزار شد، بر خلاف تبليغات مسموم و جانب دارانه همه ديدند كه فضاي خوب و آرامي حاكم بود. بر خلاف همه اتهاماتي كه زدند، انتخابات در فضاي باز برگزار شد، اما كسي عذرخواهي نكرد. سازمان بازرسي كل كشور از چهار ـ پنج سال قبل با سازمان تربيت بدني اختلاف نظر داشت كه بازنشستگان نمي‌توانند در انتخابات شركت كنند. اين موضوع چهار ـ پنج سال است كه در رسانه‌ها مطرح شده و برداشت‌ها متفاوت بوده است. از زمان آغاز فعاليت من در وزارتخانه اين نامه ها ارسال شد. من حس كردم كه بد نيست كه از تجربيات پيشكسوتان استفاده كنيم، ولي بايد اين التهاب را از ورزش كم كنيم. اين كه دو سازمان رسمي با هم اختلاف داشته باشند، درست نبود. بنابراين به همه اعلام كرديم كه حاضريم جوان‌ترها وارد مديريت ورزش شوند و پذيرفتيم كه تغييرات به صورت تدريجي صورت گيرد. در برخي از فدراسيون‌ها اين كار انجام شد و كسي مقاومت نكرد، اما در فوتبال به گونه ديگري كارها پيش رفت.

عباسي با تاكيد بر اين كه طبق توافق با سازمان بازرسي كل كشور قرار بود در فضايي آرام و به صورت تدريجي بازنشستگان از ورزش كنار روند، خاطر نشان كرد: قرار نبود جو را بر هم زنيم، تصميم داشتيم در زمان مقرر تغيير را اعمال كنيم. ما هيچ استثنايي قائل نشديم، اما گويا فوتبال دوستان پيش‌بيني اتفاقات ديگر را مي‌كردند. سازمان بازرسي كل كشور هم در نامه اي به معاونت ورزشي اعلام كرد كه بازنشستگان نمي‌توانند در انتخابات شركت كنند. اين اتفاق شايد نزديك به 20 روز مانده به انتخابات بارها اتفاق افتاد، اما برداشت دوستان در فوتبال فرق مي‌كرد. سازمان بازرسي كل كشور به ما تذكر مي‌داد، ما هم موظف بوديم آن را به فدراسيون اعلام كنيم. متاسفانه التهاب عليه سازمان بازرسي و وزارت تشديد شد، در حالي كه ما طبق قانون عمل كرديم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا عليرغم اين كه 20 روز قبل از انتخابات اعلام شد كه بازنشستگان نمي‌توانند در انتخابات شركت كنند، از حضور كفاشيان جلوگيري نشد؟ تصريح كرد: در خاطر همه مردم است كه سال‌هاي قبل به خاطر برخي اختلافات و مطرح شدن گزارش‌هاي كاذب به AFC و فيفا زمينه‌اي فراهم شد كه اساسنامه فدراسيون فوتبال نسبت به ساير فدراسيون‌ها به طور مجزا تعريف شود. طبق اساسنامه فدراسيون مسئول برگزاري انتخابات است و ما فقط ناظر هستيم. با وجود جو سازي هاي كاذب مبني بر دخالت ما در انتخابات به فدراسيون‌ و مجمع ابلاغ شد كه كانديداها شرايط احراز را دارند. فدراسيون هم يك مجمع سه نفره دارد كه واجدان شرايط را احراز كنند. يكي از اين افراد از مديران وزارتخانه بود كه به عنوان كارشناس ورزشي حضور داشت.

وزير ورزش و جوانان اضافه كرد: ما در يك فضاي سنگين نمي توانيم دخالت كنيم، بلكه بايد نظارت مي‌كرديم. از طرفي طبق قانون انتخابات مي توانست برگزار شود ، كسي در فدراسيون گمان نمي كرد كه قانون اجازه فعاليت به بازنشستگان را در فوتبال ندهد. ما مفسر قانون نيستيم. از قبل گفته شده بود كه بازنشستگان نمي‌توانند شركت كنند. مجمع خلاف اين عمل كرد . ما در فضاي سنگين تبليغات مجبور بوديم بستر را حفظ كنيم. اگر به عنوان دستگاه ناظر جلوي انتخابات را مي‌گرفتيم التهاب بيشتر مي‌شد. همه جوسازي‌ها دروغ بود. متاسفانه در سيما هم برخي به اين جو سازي كمك كردند. يكي از نگراني هاي ما اين بود كه برخي از افراد ممكن بود شخصي به اين مساله نگاه كنند، اما در سيما برخي از برنامه‌ها به اين شرايط دامن زدند. ما مردم را نگران مي‌‌كنيم كه ممكن است تعليق شويم. جالب‌تر اين است كه موضوعي كه نياز به دخالت مراجع خارجي باشد،‌ وجود ندارد، در داخل عده اي به AFC و فيفا گدايي مي‌كنند كه ما را تعليق كنيد!

وي در واكنش به اين اظهارنظر كه شما مي‌خواستيد با حذف كفاشيان مانور تبليغاتي دهيد، و در پاسخ به اين پرسش كه آيا قريب گزينه وزارتخانه بود؟ خاطر نشان كرد: زماني كه وزير تعاون بودم، به طور همزمان يك ماه سرپرست وزارت ورزش و جوانان هم بودم. خيلي‌ها دلسوزانه فكر مي‌كردند كه به خاطر شكست هاي پي در پي فوتبال يكي از برگ‌هاي برنده من مي توانست تغيير جدي در فوتبال باشد. در صورتي كه من اين كار را نكردم. اعتقاد داشتم كه انتخابات بايد قانوني برگزار شود. اعتقاد كارشناسان فني اين بود كه ما در دوره گذشته در سطح نوجوانان ، جوانان و اميد و بزرگسالان ناموفق بوده ايم، متاسفانه امروز بسياري از نخبگان فوتبال نسبت به گذشته نظرشان را تغيير داده‌اند و بر خلاف قبل حرف مي‌زنند. اينجا سوالي مطرح است كه آيا دستگاه سياستگذار دوست داشت در فوتبال تغييراتي ايجاد كند؟ كه بله موافق بوديم، چرا كه درخواست عموم مردم تغيير در مديريت فوتبال بود، اما اين كه بگويند فرد خاصي گزينه وزارت بوده، بي‌انصافي است. شايد در اثر تبليغات شبهه براي مردم ايجاد شده بود كه به هيچ وجه درست نيست.

عباسي در پاسخ به اين پرسش كه در انتخابات شما اعلام كرديد كه راي‌تان سفيد است، اما بعد از شمارش آراء مشخص شد كه سفيد نبوده است، خاطر نشان كرد: من براي اين كه به ديگران اثبات كنم كاملا بي‌طرف بودم، به عنوان مصداق گفتم كه رايم سفيد است. من به عنوان عضو مجمع حق راي دارم، اما براي اين كه جانبداري نشود، به معاون ورزش گفتم رايم را اعلام نكند، تا نگويند شخص اول ورزش از كدام گزينه حمايت مي‌كند، چون انتخابات مخفي است. يكي از رسانه‌ها شيطنت كرد و اين مساله را اصلاح نكرد و اين التهاب روشن نشد. در صورتي كه راي دادن حق قانوني من بود، كمال امانتداري را رعايت كردم. من راي دادم، ولي رايم را اعلام نكردم.

وي در واكنش به اين اظهار نظر رسولي نژاد معاون حقوقي وزارتخانه مبني بر اين كه عده اي به دنبال تعليق فوتبال هستند، تصريح كرد: يك باند دسته بندي شده به دنبال اين كار هستند . برخي از دوستان به ما پيشنهاد دادند كه دولت به كفاشيان مجوز بدهد، در صورتي كه قبل از آن خودم به كارگروه‌هاي دولت پيشنهاد دادم كه تا زمان برگزاري مجمع كفاشيان مجوز داشته باشد. من اعلام كردم كه هر كسي در مجمع راي آورد مورد حمايت است. همه ما جزو يك مجموعه هستيم، كار اصلي در رابطه با اين موضوع انجام شده و قرار است دولت مجوز دهد.

در اين بين مجري برنامه پرسيد اين به اين معنا است كه اگر بحث تعليق جدي شود، دولت به كفاشيان مجوز فعاليت مي‌دهد كه عباسي تاكيد كرد: بحث تعليق اصلا مطرح نيست. ما مجوز مي‌گيريم به شرطي كه افراد در داخل جوسازي نكنند. ما براي كار بسيار بزرگي كه در مقدماتي جام جهاني پيش رو داريم، به آرامش نياز داريم.

۱۳۹۰/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...