نسخه چاپی

تجاوز استاد دانشگاه به دختر جوان و قتل وی

مردی كه متهم است دختری فراری را مورد آزار قرار داده و او را به قتل رسانده در حالی در جلسه محاكمه‌اش منكر اتهام خود شد كه دادستان اسنادی را به دادگاه ارایه كرد كه از مجرم بودن او حكایت دارد.

به گزارش نما، روزنامه شرق نوشت:

این مرد که خود را استاد دانشگاه معرفی کرده، متهم است دختری فراری به نام «پریا» را اغفال کرده و مورد آزار قرار داده و او را به قتل رسانده ‌است. در ابتدای جلسه محاکمه که در دادگاه کیفری استان البرز برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان کرج در جایگاه حاضر شد و گفت: مرداد ماه پنج سال قبل ماموران پلیس جسد دختری جوان را پیدا کردند که در میان شالیزارهای اطراف آستارا رها شده ‌بود. بررسی‌های ماموران نشان داد این دختر 19 ساله «پریا» نام ‌دارد و با توجه به اینکه آثاری از درگیری در محل وجود نداشت بنابراین این دختر جوان در جایی دیگر به قتل رسیده و جسدش به آستارا منتقل شده‌است اما این همه یافته پلیس نبود.

ماموران با ردیابی‌هایی که انجام دادند متوجه شدند «پریا» در یک خانه مجردی در کرج زندگی می‌کرد بنابراین پلیس آستارا همکاران خود در کرج را در جریان کشف این جنازه قرار داد. وقتی ماموران پلیس کرج بررسی‌های علمی خود را آغاز کردند، متوجه شدند «پریا» در خانه‌ای کوچک در یک محله فقیرنشین کرج زندگی می‌کرد و با توجه به آشفتگی خانه به نظر می‌رسد او در همان خانه به قتل رسیده ‌است. این اطلاعات پلیس کرج را بر آن داشت تا پرونده را به صورت مستقل در دست بگیرد و بررسی‌های خود را ادامه بدهد. ماموران خانه «پریا» را مورد بازرسی قرار دادند و جعبه یک گوشی تلفن همراه را پیدا کردند. با همکاری شرکت مخابرات و ردیابی ‌شماره شناسه این گوشی پلیس توانست رد گوشی را به دست آورد. تماسی که ماموران با تلفن همراه برقرار کردند نشان داد این گوشی دست زن جوانی است که ادعا می‌کند آن را از برادرش هدیه گرفته است.

نماینده دادستان کرج ادامه ‌داد: وقتی از این زن تحقیق شد، او گفت چند روز قبل برادرم این گوشی را به عنوان هدیه به من داد و گفت جعبه گوشی پیش خودش است. این سرنخ مهمی برای ماموران بود چرا که آنها اطمینان یافتند برادر این زن قطعا از سرنوشت «پریا» خبر دارد. وقتی مرد جوان به نام «رضا» به اداره آگاهی احضار شد، ابتدا منکر هرگونه ارتباطی با «پریا» شد و گفت استاد دانشگاه و دارای رتبه‌های علمی بالایی است و این تهمت‌ها را نمی‌پذیرد اما وقتی که با سوالات پی‌درپی ماموران روبه‌رو و از او خواسته شد در مورد گوشی تلفن همراه توضیح دهد، دچار تناقض‌گویی شد و پذیرفت با مقتول رابطه ‌داشت. نماینده دادستان ادامه داد: این در حالی است که پزشکی قانونی هم اعلام کرده است «پریا» بر اثر خفگی و فشار بر عناصر حیاتی گردنش جان خود را از دست داده و قاتل قبل از اینکه او را بکشد، دهانش را با جورابی زنانه بسته و سرش را داخل یک کیسه کرده است و به نظر می‌رسد قصد داشته او را تنبیه کند. ما مدارکی داریم که نشان می‌دهد رضا گناهکار است از جمله این مدارک تناقض‌گویی‌های متهم، سوابق او در ارتباط نامشروع و رابطه‌اش با مقتول است ضمن اینکه رضا ادعا کرده بود روز قتل در محل کارش حضور داشت حال آنکه بررسی‌ها نشان داد او در آن روز مرخصی بود بنابراین درخواست صدور حکم قانونی در این خصوص را دارم.

در ادامه پدر مقتول به عنوان ولی‌دم در جایگاه حاضر شد. او گفت: مدتی بود که دخترم از خانه فرار کرده ‌بود و ما نمی‌توانستیم محل زندگی او را پیدا کنیم تا اینکه با خبرشدیم او کشته ‌شده ‌است. دخترم به دلیل اختلافاتی که با من داشت از خانه فرار کرد اما دختر سالمی بود. او دختر بدی نبود و من درخواست دارم با توجه به اینکه متهم به دخترم تجاوز کرده و او را کشته قصاص‌اش کنید.

سپس متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت استاد دانشگاه است و مدارج علمی بالایی دارد و به همین دلیل هم چنین اتهامی به او وارد نیست. متهم گفت: من آدم تنوع‌طلبی هستم و با دختران زیادی رابطه داشته‌ام اما کسی را نکشتم. مدت‌ها بود که با «پریا» آشنا شده بودم و او به من گفته ‌بود دوست ندارد پیش خانواده‌اش برگردد و به همین دلیل هم خانه‌ای مجردی اجاره کرده ‌بود. من به خانه‌اش رفت‌وآمد چندانی نداشتم و بیشتر تلفنی با او حرف می‌زدم. ما همدیگر را می‌دیدم اما هیچ رابطه‌ دیگری با هم نداشتیم. حتی روز حادثه هم که گفته می‌شود پریا به قتل رسیده من با او رابطه‌ای نداشتم و تلفنی هم صحبت نکردم. این مرد در دادگاه توضیحی در مورد گوشی تلفن همراه که به خواهرش داده‌ بود ارایه نکرد اما در بیان آخرین دفاعیاتش هم تاکید کرد که قتل کار او نبوده است.

با پایان یافتن جلسه محاکمه هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.


۱۳۹۰/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...