نسخه چاپی

جدایی تهران از ری منتفی شد

یك عضو شورای شهر از منتفی شدن طرح جدایی ری از تهران خبر داد.

به گزارش نما، یک عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم از تصویب عدم‌اجرای طرح جدایی ری از تهران در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شهر تهران منتفی شدن جدایی ری از تهران به تصویب رسید و مقرر شد انتخابات ری و تهران مطابق دوره‌های گذشته به‌صورت مشترک برگزار شود.

از سال 1387 زمزمه‌های جدایی ری از تهران در محافل خبری شنیده شد؛ اما امسال به‌صورت جدی‌تری از سوی دولت مطرح شد. بعد از تعیین شهردار برای ری توسط دولت و شکایت برخی اعضای شورای شهر تهران از این اقدام، دیوان عدالت اداری دستور توقف انتصاب شهردار ری را صادر کرد.

در ادامه این مسائل، جمعی از نمایندگان مجلس با امضای دوفوریت طرح الحاق دو تبصره به ماده 11 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری خواستار جدایی ری از تهران شدند و آن را به رأی گذاشتند که ابتدا دوفوریت این طرح رأی نیاورد و بعد یک‌فوریت آن به رأی گذاشته شد که با 144 رأی موافق، 46 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از 227 رأی، یک‌فوریت این طرح تصویب شد.

در صورت تصویب کلیات و جزئیات این طرح به‌منظور انطباق وضعیت موجود محدوده و حریم کلان‌شهرها با قانون تقسیمات کشوری دو تبصره به‌شرح ذیل به ماده 11 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب 15/4/62 الحاق می‌شود.

تبصره 1- هرگونه تغییر یا تبدیل در محدوده و حریم شهر تهران که مستند به طرح جامع مصوب سال 1386 تعیین گردیده و شامل نقاط جغرافیایی ری و شمیرانات نیز می‌باشد بدون تصویب مجلس شورای اسلامی ممنوع است.

تبصره 2- تغییرات ضروری اعم از انتزاع یا ادغام محدوده و حریم کلان‌شهرها از جمله تهران با سایر نقاط جمعیتی به‌پیشنهاد شورای اسلامی کلان‌شهر مربوطه و تأیید شورای عالی شهرسازی و معماری در قالب طرح از سوی شورای عالی استانها یا لایحه دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

امروز نیز با بررسی و تصویب این طرح در کمیسیون عمران جدایی ری از تهران منتفی شد؛ این کمیسیون نظر خود را به کمیسیون اصلی بررسی کننده طرح ارجاع می‌دهد تا در صحن علنی مجلس نیز به رأی گذاشته شود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...