نسخه چاپی

رعب تسلیحات جدید حزب الله در نیروی هوایی و دریایی اسرائیل

یك ژنرال صهیونیست از تنوع و حجم تسلیحات پیشرفته حزب الله ابراز شگفتی كرد.ژنرال یفتاح شابیر مدیر پروژه موازنه نظامی در خاورمیانه و پژوهشگر مركز تحقیقات امنیت ملی دانشگاه تل آویو گفته است: حزب الله سلاح های بسیار پیشرفته از ایران و سوریه دریافت كرده كه آرامش را از اسرائیل می گیرد.



يك ژنرال صهيونيست از تنوع و حجم تسليحات پيشرفته حزب الله ابراز شگفتي كرد.ژنرال يفتاح شابير مدير پروژه موازنه نظامي در خاورميانه و پژوهشگر مركز تحقيقات امنيت ملي دانشگاه تل آويو گفته است: حزب الله سلاح هاي بسيار پيشرفته از ايران و سوريه دريافت كرده كه آرامش را از اسرائيل مي گيرد.

به گزارش القدس العربي وي تصريح كرد: «سوريه هم اكنون در حال انتقال تسليحات پيشرفته خود به لبنان است. سوري ها ظرف سالهاي گذشته بخشي از سلاح خريداري شده توسط اين كشور و سلاح انتقال يافته از ايران را به لبنان انتقال داده اند».

شابير از جمله به گلوله هاي 122 ميلي متري گراد، موشكهاي فجر 3 و فجر 5 توليد ايران و گلوله هاي 220 و 302 ميلي متري ساخت سوريه، موشكهاي زلزال و فاتح 110 ساخت ايران و موشكهاي اسكاد مدل C، B،D و موشكهاي ضدتانك از جمله موشكهاي كورنيت خريداري شده توسط دمشق از مسكو و موشكهاي زمين به دريا ساخت چين و موشكهاي دوش پرتاب مدلهاي Strela و lgla و سامانه موشكهاي متحرك مدل SA-8 و سامانه هاي دفاع هوايي استيرليتس و فانتسير و سامانه دفاع هوايي متحرك بسيار پيشرفته كلاس SA-17 اشاره كرد و اظهار داشت: سوريه اخيرا سلاح بسيار پيشرفته اي از روسيه خريداري كرده و حزب الله نيز سلاح هاي پيشرفته اي را به دست آورده و آنها را انبار كرده است.

حزب الله با استفاده از اين سلاحها مي تواند جنگنده هاي اسرائيلي را سرنگون كند. البته رسيدن سامانه SA-17 از سوريه به لبنان براي اسرائيل به مثابه خط قرمز به شمار مي رود، زيرا در اين صورت جنگنده هاي اسرائيل نخواهند توانست آزادانه در آسمان لبنان به پرواز درآيند.

اين ژنرال صهيونيست تأكيد مي كند: انتقال سامانه موشكهاي دريا به خشكي «باستيون» دومين خطري است كه اسرائيل را تهديد مي كند، زيرا اين سامانه در صورت نصب شدن در سواحل لبنان مي تواند تمام ساحل اسرائيل را پوشش دهد و به همين دليل ورود اين سامانه به لبنان دومين خط قرمز اسرائيل به شمار مي رود. زيرا موشكهاي مافوق صوت ياخونت كه در ارتفاع پايين حركت مي كنند، در صورت شليك شدن نيروي دريايي اسرائيل بسيار به سختي خواهد توانست با آنها رويارو شود.

۱۳۹۱/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...