نسخه چاپی

غم و غصه روباه پیر برای ایران!

ارگان رسمی سازمان سیا به نقل از وزارت خارجه انگلیس ادعا می كند تهران با كمك مالی به سوریه پول های خود را هدر می دهد و با این پول ها چه كارهایی كه می شد در ایران انجام داد(!)

ارگان رسمي سازمان سيا به نقل از وزارت خارجه انگليس ادعا مي كند تهران با كمك مالي به سوريه پول هاي خود را هدر مي دهد و با اين پول ها چه كارهايي كه مي شد در ايران انجام داد(!)
وزارت خارجه انگليس تحليل خود را دراين باره در اختيار راديو فردا قرار داد كه وبسايت اين راديو نيز آن را منتشر كرد و سپس جرس ارگان فتنه گران در لندن به نقل از راديو فردا همين مطلب را منتشر كرد تا ارتباط رسانه هاي به ظاهر مستقل ضدانقلاب با يكديگر و همچنين با مراكز دولتي در غرب آشكارتر شود.

در مطلب تهيه شده از سوي وزارت خارجه انگليس ابتدا به نقل از «رسانه ها»(!؟) ادعا شده ايران كمك چند ميليارددلاري به سوريه داده و سپس براساس اين ادعاي خود جعل كرده، توضيح مي دهد كه با اين پول ها مي شد كلاس و مدرسه ساخت، به ميراث فرهنگي رسيدگي كرد، جاده ساخت و...

وزارت خارجه انگليس و ارگان سازمان جاسوسي آمريكا توضيح نداده اند كه اگر لالايي بلدند، چرا خوابشان نمي برد و ميلياردها دلار پول را خرج مداخله در امور كشورهاي مختلف خاورميانه (از ايران و عراق و افغانستان و سوريه و لبنان تا تونس و ليبي و مصر و بحرين و يمن و...) مي كنند و براي مثال در آمريكا خرج 50 ميليون نفر گرسنه مطلق كه براي يك وعده غذايي هم محتاج اعانه و كوپن غذا هستند، نمي كنند؟ آنها رندانه مبادلات تجاري و اقتصادي بين دو كشور ايران و سوريه را نيز به عنوان كمك مالي ايران به سوريه جا زده اند؟

در عين حال بايد تصريح كرد كه ايران جنگ سوريه را جنگ جهان اسلام و محور مقاومت با محور صهيونيستي-آمريكايي و ارتجاع وابسته مي داند. به تعبير ديگر اين جنگ ادامه همان جنگ نيابتي است كه شيمون پرز در جريان آشوب افكني سال 88 با ايران داير كرد و تودهني سختي خورد. صهيونيست ها و آمريكايي ها و برخي مقامات انگليسي بارها تصريح كرده اند كه يكي از دلايل اصلي حمله به سوريه، تسويه حساب با ايران و ضعيف كردن قدرت جمهوري اسلامي و محور مقاومت است.

به اين ترتيب سوريه و لبنان و فلسطين عمق استراتژيك و خط مقدم دفاعي جمهوري اسلامي است. با اين وجود نوع كمك جمهوري اسلامي به سوريه، كمك فكري و مشورتي و راهبردي است كه از جمله در تشكيل جيش الشعبي و بسيج مردمي عليه گروه هاي مسلح وارداتي جلوه گر شده و روياي پنبه دانه صهيونيسم مسيحي براي فتح چند هفته اي سوريه را به كابوس و نااميدي 2 ساله تبديل كرده است.
اين نكته را نيز بايد اضافه كرد كه انگليسي ها در طول 150 سال يكي از غارتگران اصلي منابع زيرزميني و مالي و اقتصادي ملت ايران بوده اند.

۱۳۹۱/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...