نسخه چاپی

متهمان بمب‌گذاری در مترو مینسك اعدام شدند

حکم اعدام دو متهم بمب‌گذاری در ایستگاه مترو پایتخت بلاروس (ماه آوریل سال 2011) روز شنبه در حالی اجرا شد که اتحادیه اروپا از مقامات مینسک خواسته بود تا آنها را عفو کرده و از حکم اعدام صرف‌نظر کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، بخش خبری شب گذشته تلویزیون دولتی بلاروس اعلام کرد که محکومیت اعدام "دمیتری کانووالوف" و "ولادیسلاو کووالییف" دو متهم اقدام تروریستی در ایستگاه متر مینسک، پایتخت این کشور، روز شنبه مورد اجرا گذاشته شد.

اقدام تروریستی و بمب‌گذاری در ایستگاه مترو «اکتبرسکایا» در شهر مینسک در تاریخ 11 ماه آوریل سال 2011 صورت گرفت که در نتیجه آن 15 نفر از شهروندان بلاروسی کشته و بیش از 30 نفر هم زخمی شدند که بیشتر آنها دچار معلولیت جسمی شده‌اند. تحقیقات در زمینه این اقدام تروریستی توسط متخصصانی از روسیه، اسرائیل و انگلیس انجام گرفت.

این در حالی است که اتحادیه اروپا پیش از این از مقامات مینسک خواسته بودند که حکم اعدام این دو نفر لغو گردد.

"کاترین اشتون" نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی محکومیت اعدام این دو متهم به اقدام تروریستی را محکوم کرده و از دولت بلاروس خواسته بود تا این متهمین را عفو کرده و در آینده نیز از محکومیت اعدام صرف‌نظر کنند.

پارلمان اروپا روز جمعه تصویب قطعنامه شدیدالحن علیه بلاروس را به تعویق انداخت. نمایندگان پارلمان اروپا یادآور شدند که آنها تصمیم گرفتند تا آخرین فرصت را به "الکساندر لوکاشنکو" رئیس‌جمهوری بلاروس بدهند که هنوز می‌تواند در حکم اعدام دو متهم به اقدام تروریستی در ایستگاه مترو در مینسک تجدید نظر کرده و آنها را عفو کند

۱۳۹۰/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...