نسخه چاپی

دردسر سرپرست وزارت بهداشت به خاطر یك اظهار نظر

روز گذشته محمدحسن طریقت منفرد، سرپرست وزارت بهداشت، اظهار نظری درباره نامه رییس جمهور برای ردصلاحیت شده های انتخابات نظام پزشكی كرد كه گویا برای او دردسر شده است.

به گزارش نمابه نقل از خبرآنلاین، خبرگزاری های مختلف از طریقت منفرد چنین نقل کردند: "اقدامات مربوط به انتخابات نظام پزشکی و بررسی صلاحیت‌ها را ستاد اجرایی و نظارت انجام می‌دهند و یک اقدامی است که سه قوه در آن حضور دارند و به یک قوه مربوط نمی‌شود. البته رییس‌جمهور نیز در این زمینه نظر خود را عنوان کرده است. اما از آنجا که ستاد اجرایی نظارت از سه قوه تشکیل می‌شود، ممکن است تصمیم یک قوه تاثیری در وضعیت رد صلاحیت‌ها نداشته باشد."

یکی از خبرگزاری ها هم از قول او نوشت که "رئیس جمهور در مورد صلاحیت نامزدهای نظام پزشکی نظر شخصی اش را گفته است."

اما اکنون پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت چنین اظهار نظری را رد کرده است. در اطلاعیه وزارت بهداشت دراین باره آمده است: "در پی درج خبری به نقل از سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص انتخابات نظام پزشکی در برخی سایت های خبری و خبرگزاری ها، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه توضیحاتی ارائه کرد.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: نقل قولی که از جانب سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در برخی خبرگزاری ها آمده است مبنی بر این که «» صحیح نیست.

تاکید سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این بوده است که در برگزاری انتخابات نظام پزشکی هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه مشارکت دارند و برگزاری این انتخابات تنها در اختیار قوه مجریه نیست، بنابراین تصمیم گیری در خصوص افرادی که توسط هیات های نظارت بر انتخابات نظام پزشکی رد صلاحیت می شوند نیز باید با مشارکت هر سه قوه و ستادهای قانونی انجام گیرد. بنابراین، این نقل قول از جانب سرپرست این وزارتخانه مبنی بر اینکه «رییس جمهور نظر شخصی اش را درباره بررسی یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات نظام پزشکی گفته است» صحیح نیست.

شایان ذکر است در پی انتشار نامه رییس جمهور خطاب به دکتر طریقت و سردار نجار وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور مبنی بر بررسی چگونگی روند رد صلاحیت برخی از نامزدهای ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی، برخی خبرگزاری ها و سایت های خبری امروز به نقل از سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بودند: رییس جمهور نظر شخصی خود را در این خصوص اعلام کرده است."

۱۳۹۱/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...