نسخه چاپی

عرضه مستقیم پسته 30 هزار تومانی از فردا

عکس خبري -عرضه مستقيم پسته 30 هزار توماني از فردا

رییس انجمن پسته اعلام كرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان صادركنندگان و مسئولان برای كاهش قیمت پسته، از فردا – یكم اسفندماه - پسته مرغوب صادراتی كیلویی 30 هزار تومان در نمایشگاه‌های بهاره و مراكز فروش، عرضه می‌شود.

به گزارش نما، محسن جلال‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: بازار در حال برگشت به شرایط عادی بوده و به طرف‌های خارجی اعلام شده که صادرات متوقف نشده است.

وی با بیان این‌که صادرات پسته در روزهای اخیر همواره ادامه داشته است، افزود: در اسفند ماه سال گذشته قیمت هر کیلوگرم پسته مرغوب حدود 20 هزار تومان بود که امسال با توجه به افزایش 2.5 برابری نرخ ارز، قیمت این محصول نیز به همین میزان افزایش یافت و به حدود 50 هزار تومان رسید البته قیمت هر کیلوگرم پسته سورت شده در بسته‌بندی‌های متفاوت به مراتب بالاتر بود.

به گفته رییس انجمن پسته، افزایش نرخ ارز، علت اصلی افزایش قیمت پسته در بازار داخلی بوده اما پسته به اندازه کافی برای تأمین نیاز شب عید وجود دارد و فقط باید قیمت آن را کنترل کرد.

جلال‌پور تاکید کرد: توقف صادرات پسته هیچ دردی را درمان نمی‌کند و تنها سبب از دست رفتن بازار‌های صادراتی این محصول استراتژیک می‌شود و پسته‌های مرغوب ایرانی را روی دست تاجران می‌ماند.

در پی افزایش قیمت پسته در بازارهای داخلی، مسئولان ممنوعیت صادرات این محصول را به مدت شش ماه برای کوتاه کردن دست سودجویان مطرح کردند که این تصمیم با واکنش‌های متفاوتی همراه شد و نهایتا روز گذشته پس از مذاکرات سازمان توسعه تجارت و صادرکنندگان مقرر شد در صورت تأمین نیاز بازار داخل با قیمت مناسب، صادرات پسته ادامه یابد.

۱۳۹۱/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...