نسخه چاپی

سفر هیات امنیتی اسرائیل به مصر

منابع آگاه از ورود هیات امنیتی رژیم صهیونیستی به مصر برای دیدار با اعضای سازمان اطلاعات كل این كشور خبردادند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره نوشت: در دیدار محرمانه کوتاه هیات امنیتی رژیم صهیونیستی با هیات سازمان اطلاعات کل مصر به ریاست رافت شحاته مسائل تامین امنیت مرزها بین دو طرف و تثبیت آتش بس امضا شده بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بررسی شد.

به گزارش الجزیره، در این دیدار مساله بازداشت اخیر یک گروهبان اسرائیلی توسط نیروهای امنیتی مصر در شبه جزیره سینا در حالی‌ که برای چند پایگاه‌ امنیتی عکسبرداری می‌کرد،‌ نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

ابراهیم دراوی، مدیر مرکز تحقیقات فلسطین در گفت‌وگو با این شبکه خبری گفت: در این دیدار اعتراض مصر نسبت به دستگیر شدن مجدد چند اسیر فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بررسی شد که طبق توافقنامه تبادل اسیران با میانجیگری مصر در مقابل آزادی "گلعاد شلیط"، سرباز رژیم صهیونیستی آزاد شده بودند.

دراوی افزود: با توجه به اینکه مصر ضامن اجرای این توافقنامه از اکتبر 2011 بوده است، با طرف اسرائیلی درباره این امر که بر خلاف بندهای توافقنامه مذکور است، گفت‌وگو کرد.

روزنامه "هاآرتص" روز یکشنبه نوشت: مقامات اسرائیل طی مذاکرات توافقنامه تبادل اسیران میان اسرائیل و حماس،‌ قوانینی را تصویب کردند که به دستگاه امنیتی و ارتش آن اجازه بازداشت دوباره اسیران آزاد شده را برای سپری کردن بقیه دوره محکومیت‌شان در داخل زندان‌های اسرائیل می‌دهد.

جنبش حماس این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را نقض آشکار توافقنامه مذکور و زیر پا گذاشتن بندهای آن دانست.

۱۳۹۱/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...