نسخه چاپی

قائم مقام وزیر هم منتقد خودروسازان شد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با گلایه از وضعیت تولید خودرو در كشور گفت: به طور جدی تعهدات خودروسازان در افزایش تولید و ارتقای كیفیت را پیگیری می كنیم تا از تحقق آنها اطمینان یابیم.

به گزارش نما، ˈمسعود موحدیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که خودروسازان طی سال های گذشته به تعهدات خود در بهبود کیفیت، افزایش داخلی سازی و ارتقای بهره وری پایبند نبوده اند، افزود: ما نیز گلایه هایی از وضعیت تولید خودروسازان داریم و در این زمینه بحث های طولانی با آنها انجام داده ایم.


وی یادآور شد: خودروسازان ماه ها بود که بدنبال تعیین قیمت ها بر اساس نرخ مبادلاتی ارز بودند که وزارت صنعت نیز با آن موافقت نمی کرد، اما در آخر نیز با ورود هیات وزیران این اتفاق افتاد.


قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: از سوی دیگر تلاش می کنیم شرایطی را برای آنها فراهم کنیم که خودروسازان بتوانند تامین و گردش مالی مناسبی داشته باشند.


موحدی متذکر شد: برای بازگرداندان ثبات به بازار و بهبود وضعیت خودروسازان تمام تلاش ها باید در جهت افزایش تولید صورت گیرد.


** کف تولید در نظر گرفته نشده است


موحدی در مورد دیده شدن کف تولید برای خودروسازان به عنوان تضمین کننده عدم کاهش تولید از سوی آنان گفت: چنین چیزی پیش بینی نشده است، اما تضمین ثبات میزان تولید، باز پس گرفتن تفاوت بهای افزایش قیمت ها است و چیزی به آنها برگشت داده نمی شود.


وی خاطر نشان کرد: این امر علاقمندی طبیعی خودروسازان به سمت افزایش قیمت را کاهش داده و باعث می شود تا آنها برای کاهش هزینه های بالاسری تلاش کنند.


موحدی گفت: هزینه های بالاسری این صنعت با کاهش تولید به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، بنا بر این آنها برای حفظ حداقل سود نیازمند افزایش تولید هستند.


وی همچنین در مورد هماهنگی های صورت گرفته با مجلس در مورد مصوبه آزاد سازی قیمت خودرو و اعتراض نمایندگان به این مصوبه بیان کرد: این تصمیم در سیستم اجرایی و در چارچوب قوانین موجود گرفته شده است و گزارش آن نیز به کمیسیون صنایع و معادن مجلس داده شده و نظرات آنها را نیز می شنویم.

۱۳۹۱/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...