نسخه چاپی

آيت‌الله نوري‌همداني:

«خودباوری» را از امام داریم

عکس خبري -«خودباوري» را از امام داريم

یكی از مراجع تقلید در قم گفت: زنده ساختن روحیه خودباوری در ملت ایران یكی از بزرگ‌ترین اقدامات امام راحل محسوب می‌شود.

به گزارش نمابه نقل از فارس ، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در جمع گروهی از پرسنل هوافضای سپاه پاسداران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به دستور خداوند به انسان‌ها نسبت به قدر دانستن و حفاظت از نعمت‌ها اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نعمتی بزرگ و الهی به شمار می‌رود که باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود: وحدت میان همه گروه‌ها از جمله برکات انقلاب به شمار می‌رود زیرا تا پیش از انقلاب اسلامی تفرقه در میان مردم رواج داشت.

این مرجع تقلید با اشاره به تقسیم جهان تا پیش از انقلاب به دو اردوگاه شرق و غرب خاطرنشان کرد: در این میان امام خمینی(ره) با خلوص نیت و توکل بر خداوند وارد عرصه شدند و توانستند انقلابی عظیم را رهبری کنند.

وی گفت: زنده ساختن روحیه خودباوری در ملت ایران یکی از بزرگ‌ترین اقدامات امام راحل محسوب می‌شود و ایشان توانستند مردم استعمار و استبدادزده ایران را به حرکتی عظیم وادارد و انقلاب را به پیروزی برساند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به پشتیبانی همیشگی مردم ایران از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تصریح کرد: تا پیش از انقلاب دشمنان دین را به حاشیه رانده بودند و اقدام انقلابی امام راحل توانست این نقشه استکبار جهانی را با شکست مواجه کند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بر معرفی دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی به عموم مردم به ویژه نسل جوان تاکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است و باید علاوه بر معرفی برکات، آسیب‌شناسی کافی نیز در مورد آن صورت گیرد تا آفات نتوانند صدمه‌ای به فرهنگ اصیل انقلابی ملت ایران وارد کنند.

وی ادامه داد: انقلاب مردم ایران دارای ریشه‌های دینی است به همین دلیل مردم تا پای جان حاضر به فداکاری برای زنده نگه داشتن آن هستند؛ در این مسیر باید ارکان اساسی انقلاب را که شامل اسلام، مردم و ولی فقیه است به طور صحیح بشناسیم و از آن‌ها به خوبی پاسداری کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه اقتدار امروز جمهوری اسلامی یکی از نتایج انقلاب است گفت: امنیت و قدرت ایران اسلامی و پیشرفت‌های علمی و فنی گوناگون صورت گرفته طی سال‌های اخیر از دیگر برکات انقلاب هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیداری اسلامی را برگرفته از فرهنگ انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: امروز پیام انقلاب به گوش جهانیان رسیده و حتی مردم مغرب زمین هم در برابر سیاست‌های استعماری دولت‌های خود فریاد می‌زنند؛ جمهوری اسلامی ایران الگوی همه مظلومان جهان شده است.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان داشت: در سیستم حکومتی اسلام پیامبر(ص) و امام معصوم(ع) ریاست جامعه را بر عهده داشته و حق ولایت دارند و در زمان غیبت نیز بر اساس آنچه از روایات به ما رسیده ولی فقیه زمان شناس و شجاع یعنی فقیهی جامع‌الشرایط باید عهده‌دار این منصب باشد.

این مرجع تقلید خودباوری و تحرک را از دیگر ویژگی‌ها و برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) نقاب از چهره غرب برداشت و به ملت ایران فهماند که اسلام عامل عقب‌ماندگی نیست زیرا دشمنان در طول سال‌ها توانسته بودند علم و دانش را از کشورهای اسلامی بربایند و آن‌ها را عقب نگه دارند و عامل این بدبختی را اسلام و روحانیت معرفی کنند.

وی گفت: عموم مردم به ویژه پاسداران باید آثار و کتاب‌های بزرگان دین به خصوص امام خمینی(ره) را مطالعه کنند؛ مطالعه صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان که شامل تجارب گرانبهای امام در دوران مبارزات و پس از انقلاب است تأثیر زیادی بر روی بینش سیاسی، اجتماعی و دینی افراد خواهد داشت.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر انجام واجبات و مستحبات به عنوان عامل رشد و سعادت بشر خاطرنشان کرد: نماز شب و عبادت سحرگاهی از جمله اموری هستند که انسان را در مسیر زندگی مادی و معنوی به قله‌های افتخار می‌رسانند.

۱۳۹۱/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...