نسخه چاپی

نظر هاشمی درباره فعالیت سیاسی زنان

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار فرزندان مرحومه خانم مریم بهروزی و اعضای شورای مركزی جامعه زینب(س) و جمعی از بانوان فعال در عرصه‌های سیاسی، با اشاره به تأكید اسلام و آموزه‌های قرآنی، بر نقش و جایگاه زنان در خانواده و عرصه‌های مختلف جامعه، گفت: در عصر جاهلیت كه در جزیره‌العرب دختران بی‌گناه زنده به گور می‌شدند، اسلام و پیامبر گرامی آن، اهمیت زیادی برای نقش زنان و جایگاه آنان در جامعه قائل شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ذکر نقش مادر حضرت موسی و آسیه، همسر فرعون و ملکه و حاکم سبا گفت: اسلام در عمل نمونه‌ها و الگوهای بی‌نظیری چون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) و سایر بزرگان از جامعه زنان را به دنیا معرفی کرده که تاکنون نیز نمونه‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحومه سرکار خانم دکتر مریم بهروزی، از نقش فعال ایشان در مبارزات قبل از انقلاب و خدماتش پس از انقلاب اسلامی به انقلاب و جامعه زنان به ویژه در حزب جمهوری اسلامی و جامعه زینب(س) تجلیل کرد و گفت: ایشان در طول فعالیت‌های سیاسی خود توانست زمینه حضور فعال‌تر زنان کشور در عرصه‌های سیاسی و ورود خانم‌ها به مجلس و سایر فعالیت‌ها را فراهم کند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به افزایش جمعیت زنان با تحصیلات عالی در جامعه پس از انقلاب اسلامی گفت: به‌رغم این توفیق، هنوز جامعه زنان نتوانسته است به تناسب رشد تحصیلی، به سهم واقعی خود در عرصه‌های مختلف کشور دست یابد که باید مشکلات پیش رو برای احقاق حقوق زنان برداشته شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از مشکلات حضور فعال‌تر خانم‌ها در عرصه‌های مدیریتی و سیاسی به ویژه شوراها و مجلس شورای اسلامی را عدم خودباوری زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور دانست و گفت: اگر خانم‌ها به توانمندی و استعدادهای خود، باور بیشتری داشته باشند و در ایام انتخابات از امکانات و سهم مناسب‌تری برای تبلیغات و حضور در لیست‌های انتخاباتی برخوردار شوند، می‌توانند نقش فعال‌تری در آینده سیاسی و اجتماعی کشور ایفا کنند.

در این دیدار خانم حاجی‌عباسی فرزند مرحومه خانم بهروزی و چند تن از حاضرین گزارشی از عملکرد گذشته جامعه زینب(س) و برنامه‌ها و مناسبت‌های آینده خود را به اطلاع رساندند.

۱۳۹۱/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...