نسخه چاپی

اطاعت از ولی‌ فقیه زمینه‌ساز ظهور است

یكی از مراجع عظام تقلید گفت: اطاعت از ولی‌ فقیه زمینه‌ساز ظهور است.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله العظمی سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران اظهار داشت: کسی که پناهگاه خود را خدا قرار دهد در همه شئونات هیچ‌گاه به گمراهی کشیده نخواهد شد.


وی با اشاره به اوج مقام رضا در امام حسین(ع) افزود: ما که پیرو خط امام حسین(ع) هستیم باید همواره رضایت الهی را مدنظر قرار دهیم همان‌طور که امام باقر(ع) به جابر فرمود این همه معصوم را درک کردی به چه درجه‌ای از ایمان رسیدی؟ و جابر گفت به جایی رسیدم که فقر را بیشتر از غنا و مریضی را بیشتر از سلامتی دوست دارم.


استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام باقر(ع) در پاسخ این سخن جابر عنوان کرد ما اهل بیت(ع) اینگونه نیستیم بلکه همواره راضی به رضای الهی هستیم.


وی با بیان اینکه مقام رضا از صبر بالاتر است عنوان کرد: مرحوم شوشتری در «فوائدالمشاهد» می‌گوید من قبول ندارم امام حسین(ع) برای تشنگی خود آب می‌خواست بلکه معتقدم امام حسین (ع) آب را نه برای خود که برای دیگران می‌خواست و به همین دلیل است که می‌گویم ما مقام امامت را هنوز نشناختیم.


حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه ما به اندازه عقل خود خداوند و امام را شناسایی می‌کنیم بر ضرورت تبعیت از فرمان پیامبر(ص) و ائمه(ع) تاکید کرد و گفت:خداوند فرموده هرکس از پیامبر(ص) اطاعت کند از من اطاعت کرده چون سخن او سخن خدا است.


وی با استدلال منطقی به اثبات تبعیت از فرمان ولی فقیه در زمان غیبت امام معصوم(ع) پرداخت و اظهار داشت: ولایت علی(ع) پس از پیامبر(ص) نصب عندالله است در واقع تمام ائمه(ع) منصوب من عندالله هستند و اکنون که امام(ع) نیست به گفته خود امام معصوم فقها در حوادث پیش آمده جانشین امام معصوم هستند پس خدا ما را رها نکرده و فرموده زیر نظر رهبری و مراجع باشیم.


این استاد حوزه با بیان اینکه برای وحدت و جلوگیری از اختلاف و دودستگی لازم است شخصیت بزرگی از بین فقها انتخاب و اداره امور به دست او سپرده شود، تاکید کرد: همه برنامه‌ها به دست این فرد اجرا می‌شود پس ما در همه حوادث باید گوش به فرمان رهبر و مراجع باشیم.


وی با اشاره به حماسه مردم در راهپیمایی 22 بهمن و حضور پرشور در آن گفت: همان‌طور که دیدید در 22 بهمن مردم چه حماسه‌ای آفریدند. باید گفت «زنده باد این ملت» و انصافاً ملت ایران نجابت خود را در همه جا نشان داده است.


حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به تبعیت مردم از فرمان رهبری در طول 34 سال گذشته یادآور شد: با وجود این همه مشکلات، تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها باز هم مردم هرگاه رهبر دستور دهد اطاعت می‌کنند.


وی همگان را به اطاعت فرمانی از رهبری و بزرگان دین توصیه کرد و خاطرنشان کرد: سلامتی و سعادت و خوشبختی ملت زیر فرمان اطاعت است.


استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: این نعمت و حالت گوش به فرمانی را از دست ندهید و بدانید که با این شرایط زمینه برای ظهور امام عصر(عج) فراهم می‌شود.

۱۳۹۱/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...