نسخه چاپی

رابطه با آمریكا در دستور كار هیچ كس نیست

دستیار ویژه وزیر خارجه ایران گفت:‌ ما بهای سنگینی برای انقلاب پرداخت كرده‌ایم، ولی در ازای آن استقلالی را به دست آورده‌ایم كه معدود كشورها از آن بهره‌مند هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه در سخنانی در جمع کارکنان، پزشکان و مسوولان اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با تبریک دهه فجر و تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن با نگاهی به وضعیت فعلی کشور و مقایسه آن با وضعیت قبل از پیروزی انقلاب، ایران قبل از 57 را وابسته به حمایت و حضور وابستگان نظامی بالاخص آمریکا و حامی منافع رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

او یکی از دستاوردهای مهم و ارزنده ایران را استقلال دانست و افزود: آمریکا و متحدانش در منطقه با ایجاد اغتشاش، درگیری بین گروه‌های ملی، مذهبی، فشار سیاسی و در نهایت جنگ تمام تلاش خود را برای براندازی انقلاب اسلامی نو پا انجام دادند، ولی مردم ما برای حفظ ارزش‌ها، استقلال و آزادی خود با سر لوحه قرار دادن فرهنگ شهادت و با رهنمودهای حضرت امام (ره) در مقابل تمام چالش‌ها ایستاد و امسال هم در راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن نشان داد که تحریم‌ها و فشارها بر روی مردم و اتحادشان تأثیری ندارد و ملت ما با قوت و قدرت از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کنند.


مهمان‌پرست با اشاره به توطئه‌های قدرت‌های بزرگ در منطقه افزود: دشمنان مردم ایران از دوران دفاع مقدس با تجهیز و پشتیبانی صدام و هم‌چنین تحمیل انواع تحریم‌ها سعی کردند تا بنیان‌های انقلاب را سست کنند که خوشبختانه این خواست آن‌ها در مقابل اراده فولادین مردم ما موفق نبوده و اکنون با گذشت بیش از سی سال با شکل دیگری از جنگ در قالب جنگ نرم، تحریم‌های مختلف، ترور و توطئه سعی در ایجاد اختلال در برنامه‌های جاری کشور را دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه خاطرنشان کرد: ما بهای سنگینی برای انقلاب پرداخت کرده‌ایم، ولی در ازای آن استقلالی را به دست آورده‌ایم که معدود کشورها از آن بهره‌مند هستند که همین هم مایه مباهات مردم ما شده است.

وی افزود: دشمنان ایران و ایرانی با فشار اقتصادی و اشکال مختلف تحریم سعی می‌کنند تا مردم را از وضعیت موجود ناراضی کنند و معتقدیم که اگر ملت ایران صاحب نفوذ و تأثیر گذار نبود این همه فشار بر ما وارد نمی‌کردند و اکنون ایران به عنوان یک چالش بزرگ برای ابرقدرت‌ها مطرح نمی‌شد.

او در ادامه ندای انقلاب اسلامی را ندای آزادی و راهنمای مردم منطقه دانست و گفت: ما به عنوان کشور مقتدر در منطقه حرف‌ها برای گفتن داریم و برای این که به نقطه مطلوب نهایی آرمان انقلاب برسیم و در یک شرایط توسعه یافته و سطح بالای رفاه اجتماعی قرار بگیریم، باید از فشارهای کنونی عبور کنیم و در همه زمینه‌ها به خود کفایی برسیم و دشمنان ما هم برای این که از پیشرفت جامعه ما جلوگیری کنند، با اشکال مختلف تحریم سعی در ایجاد اختلاف در داخل مردم دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد مسأله فلسطین گفت: ما در دنیای امروز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم و معتقدیم باید مردم فلسطین به سرزمین مادری خودشان بازگردند و کسانی که از کشورهای دیگر آمدند هم به کشورهای خودشان باز گردند و انتخابات آزاد برای تشکیل حکومت انجام شود.

وی درباره مساله آمریکا هم افزود: آمریکایی‌ها بیش از شصت سال رفتار خصمانه نسبت به ملت ما داشته‌اند و تا الآن هیچ موضوعی برای رابطه با آمریکا در دستور کار هیچ کس نیست. موضوع مذاکره هم با ایجاد رابطه فرق می‌کند که آن هم شرایط خودش را دارد به طور مثال ما به عنوان حکومتی تأثیر گذار و صاحب نفوذ در منطقه، برای حل مسائل و مشکلات افغانستان و عراق به درخواست آمریکا وارد مذاکره شدیم و هرگز از موضع ضعف وارد گفت‌وگو و مذاکره نمی‌شویم و زمانی می‌توانیم حقوق‌مان را به دست آوریم و فشارها بر روی ملت کم شود که از موضع اقتدار وارد شویم.

مهمان‌پرست آینده را درخشان توصیف کرد و افزود: ما باید در داخل کشور مقتدر باشیم و عواملی که اقتدار ایجاد می‌کند، همان عواملی است که باعث پیروزی انقلاب شده است که باید آن را حفظ کنیم و به هیچ وجه وحدت و انسجام ملی نباید خدشه‌دار شود و هر کسی به هر شکلی به این وحدت و انسجام خدشه وارد کند ملت ما به خوبی شرایط را درک می‌کند و از اطاعت از فرماندهی معظم کل قوا و پایبندی به اصول و نظام هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

وی در پایان با اشاره به توطئه و فتنه 88 خاطرنشان کرد: مستکبران درفتنه 88 امیدوار بودند که بتوانند بین مردم اختلاف بیاندازند و به‌خاطر همین هم فشارها را زیاد کرده‌اند تا در انتخابات سال آینده فتنه جدیدی را شروع کنند ولی با مشارکت پر شور مردم در انتخابات سال آینده هم‌چون راهپیمایی 22 بهمن، گوش به فرمان رهبری و با حمایت قاطع و مشارکت گسترده مردم و ایستادگی مسوولان قاطعانه در مقابل دشمنان و خواسته‌های ناعادلانه‌شان به جهانیان نشان می‌دهیم که دولت، مسوولان و مردم با عزت در کنار هم ایستاده‌اند.

۱۳۹۱/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...