نسخه چاپی

محجبه‌ها در تركیه كتك می‌خورند

بانوی تازه مسلمان شده از كشور تركیه گفت: بسیاری از خواهران مسلمان به علت ممنوعیت حجاب اذیت شدند و یكی از خواهران به دلیل كتك‌خوردن فرزند خود را از دست داد و به دلیل سخت‌گیری از كشور تركیه مهاجرت كرد.


به گزارش نما به نقل از فارس، زینب ترلاک شامگاه دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اظهار داشت: به دلیل نقاط ضعفی که در اعتقادات خودم می‌دیدم در ایران ماندم، مطالعه کردم و شیعه شدم.

وی ادامه داد: زندگی خود را براساس اسلام بنا کرده و برنامه‌ریزی می‌کنم، اما امام چیز دیگری است که لذت خودش را دارد.

ترلاک خاطرنشان کرد: در مورد امامت از استادان خود سئوال می‌پرسیدم، اما جواب قانع‌کننده‌ای نمی‌شنیدم و من به یک قرآن زنده نیاز داشتم.

وی با بیان اینکه من در خانواده اهل سنت بزرگ شدم، تصریح کرد: کتاب اهل تسنن را مطالعه کردم و همواره به خودم می‌گفتم که چرا امام ندارم و چگونه بدون امام زندگی کنم.

این بانوی تازه مسلمان شده عنوان کرد: در خانواده متدین اهل تسنن بزرگ شدم، پدرم استاد دبیرستان فلسفه غرب بوده و زمانی که یک ساله بودم، پدرم شیعه شد؛ مادرم نیز حافظ کل قرآن اهل تدین حنفی است.

وی یادآور شد: به دلیل ممنوعیت حجاب در دبیرستان، در منزل درس می‌خواندم و در همان دوران حافظ کل قرآن شدم.

ترلاک متذکر شد: به دلیل علاقه‌ام به زبان فارسی به ایران آمدم و در حال حاضر در دانشگاه جامعة‌المصطفی در رشته فلسفه کتاب اسلامی تحصیل می‌کنم.

وی ابراز داشت: دین در جامعه یک مسئله وجدانی است و در دولت جاری نیست.

ترلاک به ممنوعیت حجاب در ترکیه اشاره کرد و افزود: بسیاری از خواهران مسلمان به علت ممنوعیت حجاب اذیت شدند و یکی از خواهران به دلیل کتک‌خوردن فرزند خود را از دست داد و به دلیل سخت‌گیری از کشور ترکیه مهاجرت کرد.

این بانوی تازه مسلمان گفت: همانطور که خدا به نماز امر کرده به حجاب نیز امر کرده است.

۱۳۹۱/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...