نسخه چاپی

سيد احمد خاتمي:

هر مسوولی از این پس رفتار چالش‌زا كند، ضدولایت فقیه است

عکس خبري -هر مسوولي از اين پس رفتار چالش‌زا کند، ضدولايت فقيه است

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره فصل الخطاب بودن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: بعد از بیانات صریح رهبر انقلاب هر مسؤولی كه رفتار چالش زا و اختلاف افكن داشته باشد ضد ولایت فقیه است.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب را سنگ محک ولایت مداری مسؤولان خواند و اظهار داشت: از این پس هر مسؤولی که اقدام به رفتار چالش زا و اختلاف افکن کند ضد ولایت فقیه است.


وی با توجه به شفافیت و صراحت رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب، گفت: با این فرمایشات دیگر برای هیچ کس جای تردید نیست که موضع رهبر معظم انقلاب وحدت و همدلی بوده و ایشان کمترین شائبه تفرقه افکنی را بر نمی تابند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که مشروعیت مسؤولان با ولایت است، افزود: مردم مطیع ولایت اند و تا زمانی که دست محبت رهبر معظم انقلاب بر سر مسؤولان باشد مردم نیز به آنها مهر می ورزند اما اگر روزی مردم خلاف این را احساس کنند، برخورد آنها هم غیر مهر آمیز خواهد بود.


امام جمعه موقت تهران فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بر دو محور اساسی تقسیم بندی کرد و گفت: نفی مذاکره با آمریکا و وحدت در داخل، دو موضوع کلیدی نظام است؛ رهنمودهای اخیر ایشان مثل همیشه بصیرت افزا بود.


آیت الله خاتمی با بیان این که موضع گیری رهبر معظم انقلاب در مقابل آمریکا مبنای قرآنی دارد، ابراز داشت: موضع ایشان بنا به مسأله عزت جامعه اسلامی و ذلت ناپذیری آن است؛ قرآن می فرماید«وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً»، ذلت ناپذیری ریشه در قرآن، روایات، فقه و سیره معصومین(ع) دارد.


وی افزود: روح فرمایش رهبر معظم انقلاب در تبیین چرایی نفی مذاکره با آمریکا این بود که آنها همچنان خوی استکباری دارند و در پی سلطه هستند و از واژه مذاکره سوء استفاده می کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در تبیین محور دوم فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان این بار در عرصه اختلافات مسؤولان به صراحت وارد میدان قضاوت شدند و این قضاوت کاملا عادلانه و به حق بود.

۱۳۹۱/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...