نسخه چاپی

شرط جالب امام برای صدور حكم آیت الله جنتی

سرویس سیاسی لمون پرس - یكی از مكاتبات منتشر شده در ضمائم كتاب خاطرات 67 آیت‌الله هاشمی مربوط به نامه آیت‌الله مهدوی‌كنی به محضر امام(ره) در مورد مشكلات و آینده سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین پیشنهاد صدور حكم ریاست آقای جنتی است.


سرویس سیاسی لمون پرس - یکی از مکاتبات منتشر شده در ضمائم کتاب خاطرات 67 آیت‌الله هاشمی مربوط به نامه آیت‌الله مهدوی‌کنی به محضر امام(ره) در مورد مشکلات و آینده سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین پیشنهاد صدور حکم ریاست آقای جنتی است.
پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نوشت: حضرت امام‌خمینی(ره) در پاسخ به گزارش تفصیلی آیت‌الله مهدوی‌کنی در تاریخ 30/11/67 که طی آن ضمن اشاره به تاریخچه، تشکیلات و مشکلات سازمان تبلیغات اسلامی‌؛ پیشنهادی نیز در ارتباط با تعیین سرپرستی سازمان ارائه گردید‌؛ مرقوم فرمودند: از طرف اینجانب مانعی نیست که طی حکمی جناب آقای حجت‌الاسلام جنتی را مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بنمایم مشروط به اینکه مسأله را نزد آقایان اعضای سازمان تبلیغات طرح کنید که خدای نکرده آقایان نگران نشوند.
متن کامل این مکاتبات بدین شرح است:

زمان: 30 بهمن 1367/12 رجب 1409
مکان: تهران، جماران
موضوع: مشکلات و آینده سازمان تبلیغات اسلامی
مخاطب: مهدوی‌کنی، محمدرضا

[ در پاسخ به گزارش تفصیلی آقای مهدوی‌کنی به تاریخ 30/11/67 که طی آن به تاریخچه سازمان تبلیغات اسلامی، تشکیلات و تعداد پرسنل و مسائل و مشکلات مربوط به آن پرداخته شده است و از اینکه در دو – سه سال اخیر، حمایت مورد نیا ز به عمل نیامده، گلایه شده است و به پیوست نامه مذکور، پیشنهادهایی در ارتباط با سرپرستی سازمان و کمک به رفع نیازهای مالی آن شده است. امام خمینی در پاسخ مرقوم فرموده‌اند:]

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای مهدوی کنی – دامت افاضاته
با سلام و دعا برای وجود جنابعالی. آنچه مرقوم داشته‌اید:
1 – از طرف اینجانب مانعی نیست که طی حکمی جناب آقای حجت الاسلام آقای جنتی را مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بنمایم، مشروط بر اینکه مسأله را پیش آقایان اعضای محترم سازمان تبلیغات طرح کنید که خدای ناکرده آقایان نگران نشوند.

2 – در مورد صرف سهم مبارک امام – علیه السلام – آنچه نزد خود شما می‌آید، جنابعالی مختارید هرگونه صلاح می‌دانید عمل کنید و نیز اجازه می‌دهم تا آن کسانی که از من درسهم اجازه دارند به همان میزان اجازه‌شان در صورت تمایل از طریق جنابعالی صرف در تبلیغات اسلامی نمایند.

3 – در مورد اوقاف قابل صرف در تبلیغات اسلامی به جناب حجت الاسلام آقای امام جمارانی سفارش می‌نمایم تا در زمینه فوق کمک لازم را بنمایند‌. خیلی التماس دعا دارم‌. امیدوارم همیشه چون گذشته موفق و مؤید به نشر و تبلیغ اسلام گردید.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
روح الله الموسوی الخمینی

۱۳۹۱/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...