نسخه چاپی

اطلاعیه احمدی‌نژاد در واكنش به سخنان رهبری اگرچه افكارعمومی را اقناع نكرد اما نوعی پشیمانی تلقی شد

عکس خبري -اطلاعيه احمدي‌نژاد در واکنش به سخنان رهبري اگرچه افکارعمومي را اقناع نکرد اما نوعي پشيماني تلقي شد

رسالت نوشت:

اطلاعیه رئیس‌جمهور در واکنش به بیانات رهبر معظم انقلاب هرچند افکار عمومی را اقناع نکرد اما به نوعی عذرخواهی و پشیمانی از اتفاقات تلخ یک‌شنبه استیضاح تلقی شد. امیدواریم آقای احمدی‌نژاد در موضع‌گیری بعدی خود پاسخی برای انتظارات و مطالبات مردم در این مورد داشته باشد.

به گزارش نامه، روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود به اتفاقات اخیر در مجلس و روز 22 بهمن، سخنان رهبر انقلاب و نامه سران قوا اشاره کرده و آورده است؛

1- رئیس مجلس شورای اسلامی و 265 نماینده مجلس در واکنش به بیانات دردمندانه مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز، تصویری از ولایت‌پذیری، نقدپذیری و همراهی با ملت نشان دادند که واقعا ستودنی است. آنهایی که نگاه پاک به رویدادهای سیاسی دارند این موضع مجلس را حمل بر تواضع، احترام به ادب و آداب تعامل و مناسبات با رهبری معظم انقلاب و نیز یک کار بزرگ برای آرامش‌بخشی و رعایت بهداشت سیاسی و روانی جامعه تلقی کردند. مجلس، موافق،‌مخالف و ممتنع دارد. مجلس، اصولگرا، اصلاح‌طلب و عناصر مستقل دارد. اینکه تمامی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در پای چنین بیانیه‌ای امضای وفاداری به مردم و نظام و رهبری بگذارند قابل تقدیر و در عین حال شگفت‌انگیز است. کار بزرگ نمایندگان همانند راهپیمایی بزرگ،‌ با شکوه و به یادماندنی 22 بهمن در تاریخ کشور به عنوان یک برگ زرین ثبت می‌شود.

مجلس قبل از اینکه این موضع را از باب فروتنی اتخاذ کند و وفاداری خود را به رهبری بی‌بدیل انقلاب اسلامی نشان دهد همبستگی خود را با ملت اعلام کرد. این موضع بدون شک مهر تاییدی بر عمل به سوگند نمایندگی است. این موضع، عمل به سوگند نمایندگی در پاسداری از حریم اسلام و نگاهبانی از دستاوردهای انقلاب و مبانی جمهوری اسلامی است. این موضع چیزی از عظمت وعزت نمایندگان نکاست بلکه بر عزت و شرف آنها افزود و مدال احترام به ملت و ولایت‌پذیری را بر سینه تک تک نمایندگان آویخت. این موضع،‌پایبندی به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق اساسی ملت بود. از این باب باید به تک تک نمایندگان مجلس تبریک گفت. آنها با این عمل بزرگ مشت محکمی بر طراحان جنگ نرم دشمن و دسیسه‌های آنها برای ایجاد شکاف بین نخبگان، شکاف بین قوا و نیز شکاف بین قوا و نهاد رهبری انقلاب زدند.


2- اطلاعیه رئیس‌جمهور در واکنش به بیانات رهبر معظم انقلاب و اعلام اینکه؛ "کوچکترین قدمی بر خلاف مصالح کشور بر نخواهم داشت" و نیز تاکید بر این نکته در جلسه هیئت دولت که "هرگز به ناراحتی رهبر معظم انقلاب راضی نبوده و نیستم، دولت تا آخرین لحظه مسئولیت نسبت به رهبری عزیز وفادار خواهد بود"، هرچند افکار عمومی را اقناع نکرد اما به نوعی عذرخواهی و پشیمانی از اتفاقات تلخ یک‌شنبه استیضاح تلقی شد. امیدواریم آقای احمدی‌نژاد در موضع‌گیری بعدی خود پاسخی برای انتظارات و مطالبات مردم در این مورد داشته باشد.


3- فرهنگ عذرخواهی و پرهیز از خطا و نیز عدم تکرار اشتباه باید در سپهر سیاست ایران جایگاه خاص خود را پیدا کند. این یک آموزه الهی و قرآنی است که در فرهنگ دینی از آن به عنوان "توبه" و "بازگشت به صراط مستقیم" یاد می‌شود.
از هرکجای راه که بیراهه رفتیم باید برگردیم. تردید در این امر عقلانی حتی اگر چند ثانیه طول بکشد ما را به همین میزان از جاده صدق، عدالت، تقوا، صبر و حقیقت دور می‌کند.


4- موضع رئیس‌ محترم قوه قضائیه و دستگاه قضائی در واکنش به سخنان مقام معظم رهبری هم شایسته تقدیر است. آنجا که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "با فساد اقتصادی مبارزه کنید، با زبان گفتن که مطلب تمام نمی‌شود، عملا با فساد مبارزه کنید، هی بگوییم مبارزه با فساد اقتصادی، خوب کو؟ در عمل چه کار شد؟ اینهاست که انسان را متاثر می‌کند." دیروز از سوی دیوان عالی کشور، حکم قطعی اعدام 4 مفسد پرونده فساد 3 هزار میلیاردی اعلام شد و از احکام سنگین حبس ابد، جریمه نقدی، رد مال و حبس‌های طویل‌المدت برای بقیه متهمین خبر دادند.

این خبر مسرت بخشی بود. مردم در انتظار اجرای عدالت در مقابله با مفسدین اقتصادی بودند. این از اصلی‌ترین مطالبات مردم و رهبری است. از این باب هم باید از دستگاه قضائی تشکر کرد و ان‌شاءالله بزودی سایر پرونده‌های فساد اقتصادی هم به سرعت رسیدگی و نتایج آن به مردم اعلام شود تا دیگر متجاوزان به بیت‌المال مسلمین جرات فساد و تبهکاری مالی پیدا نکنند.

5- فضای کشور رو به آرامی می‌رود. اگر شیطان نفس و شیطان بزرگ فرصت نیابند، در چند ماه باقیمانده عمر دولت دهم حادثه نامیمونی پیش نخواهد آمد.
دو کار بزرگ در این مدت در پیش روی مسئولان قواست:
الف: رسیدگی به بودجه سال 92
ب: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی

مجموعه نظام اول در حوزه اقتصاد و دوم در حوزه سیاست، به سمت یک تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بزرگ در سطح ملی پیش می‌روند. عقلانیت سیاسی حکم می‌کند فضای کشور آرام،‌بدون تنش، پرنشاط و بی‌دغدغه باشد. هر کس که این فضای آرام را به هم زند و بخواهد دیدگاه‌های خود را از طریق آشوب آفرینی و تشنج به کرسی بنشاند قطعا به کژراهه خواهد رفت، بصیرت مردم با سرانگشت تدبیر رهبری حتما او را سر عقل خواهد آورد. لذا از این بابت نباید نگرانی داشت. مجموعه مجلس، دولت و شورای نگهبان در حوزه اجرا و نظارت هم باید تمهیداتی بیندیشند که ان‌شاءالله کم حاشیه‌ترین انتخابات را برگزار کنند و اجازه تنفس به دمندگان بوق‌های استعماری در سیاه‌پردازی علیه نظام ندهند. عنصر ولایت‌پذیری و احترام به آرای ملت،‌ما را از این عقبه به سلامت عبور خواهد داد.

۱۳۹۱/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...