نسخه چاپی

انتقاد آقای اقتصادی از بانك مركزی‬

در حال حاضر اعتماد بخش خصوصی نسبت به دولت از دست رفته و علت اصلی آن، ناشی از سیاستگذاری ناكارآمد دولت بوده كه سبب بی‌اعتمادی در بین فعالان اقتصادی و حتی مردم شده است.


به گزارش نما، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با بیان اینکه دولت عامل افزایش واردات بی‌رویه به دلیل ارزان نگه داشتن مصنوعی نرخ ارز بوده، محیط کسب و کار فعلی کشور را فضای بزن در رویی اعلام کرد.

محمد نهاوندیان در گفت‌و‌گو با ایلنا با تشریح عملکرد تیم اقتصادی دولت، علت ناکامی بخش خصوصی در تولید را نبود فضای رقابتی دانست و اذعان داشت:سیاستگذاری دولت در راستای منافع خود و بی توجهی به فضای کسب و کار، از عوامل اصلی ایجاد نقصان در محیط و کسب و کار فعلی کشور است.


به گفته نهاوندیان، در حال حاضر اعتماد بخش خصوصی نسبت به دولت از دست رفته و علت اصلی آن، ناشی از سیاستگذاری ناکارآمد دولت بوده كه سبب بی‌اعتمادی در بین فعالان اقتصادی و حتی مردم شده است.

عضو شورای عالی پول و اعتبار، بانک مرکزی را عامل بیشترین حس افزایش بی‌اعتمادی عمومی در اقتصاد کشور ذکر کرد.


این کار‌شناس و فعال اقتصادی در حوزه بخش خصوصی، اعلام نشدن آمار‌های اقتصادی از جمله نرخ رشد اقتصادی ورا عامل بی اعتمادی بخش خصوصی و بدنه كارشناسی كشور به بانك مركزی اعلام كرد و بیان داشت: این امر باعث شده تا سرمایه گذاران احساس ناامنی کرده و نتوانند طرح‌های اقتصادی خود را عملی کنند.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین گفت: این امر نه تنها باعث فرار سرمایه‌ها از بخش تولید شده،بلکه باعث بی‌برنامه گی در دولت و در نتیجه سوق دادن این آشفتگی مدیریتی به بازار شده است.


وی به سایر مشکلات اقتصادی از جمله تشدید بیکاری، افزایش نوسان نرخ ارز و سکه اشاره کرد و عنوان داشت: از ۶ماه پیش كه تحریم‌های ارزی اعمال شد، دولت فرصت داشت در سیاستهای ارزی و تجاری تجدید نظر کند اما برخلاف انتظار، بانك مركزی نتوانست نرخ ارز را مدیریت كند.


به گفته وی این بی برنامه گی سبب شد تا نیمه سال۹۱ بر اثر ارزان نگه داشتن مصنوعی ارز، سیل کالاهای وارداتی به بازار ایران سرازیر شود.

۱۳۹۱/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...