نسخه چاپی

طرح آمریكا و اسراییل برای تجزیه سوریه

یكی از وزرای سابق لبنان با بیان این كه بحران سوریه نه تنها نظام این كشور بلكه سراسر سوریه را هدف قرار داده است، از طرح واشنگتن و تل آویو برای تجزیه و تبدیل آن به كشورهای كوچك تر براساس مذهب و اختلافات طائفی خبر داد.


به گزارش نما ،"عصام نعمان" در گفت وگو با العالم اظهار داشت: كساني كه بحران ساختگي سوريه را به وجود مي آورند و براي فروپاشي نظام سوريه برنامه ريزي مي كنند از وضعيت اين كشور اطلاع ندارند در حالي كه با ارايه طرح هاي متعدد ضد سوري، قدرتمند بودن نظام و ارتش كه ستون فقرات دولت به شمار مي روند، بيش از پيش نمود پيدا كرده است.
نعمان با تاكيد بر اين كه ارتش سوريه توانست مانع از اجراي طرح هاي جهنمي شود كه كشور را هدف قرار داده بود، افزود: گروه هاي مخالف سوريه دريافته اند كه اجراي طرح هايشان ناكام مانده و بيشتر به زيان خودشان است.
اين وزير سابق لبنان گفت: دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي براي تضعيف سوريه و تجزيه آن به كشورهاي كوچك بر اساس مذهب و طائفه بندي تلاش مي كنند و اگر به اين هدف خود نرسند سوريه را به اندازه اي تضعيف خواهند كرد، تا نتواند ماموريت خود يعني مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي را انجام دهد.
وي افزود: آنها اين طرح را پس از جنگ 2006 و شكست رژيم صهيونيستي در برابر قدرت مقاومت ،آغاز كردند.
نعمان خاطرنشان كرد: پايداري ارتش ،مردم و دولت سوريه، به ناكامي طرح هاي دشمنان اين كشور منجر شد و اين پايداري و سركشي گروههاي تكفيري و تندرو در برابر ديگر گروههاي مخالف موجب شد تا آمريكا و قدرتهاي غربي به تدريج در ديدگاه خود تجديد نظر كرده و تلاش كنند تا با سوريه به صلح برسند.

۱۳۹۱/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...