نسخه چاپی

برقراری امنیت كامل در فرودگاههای حلب

عملیات سنگین ارتش سوریه در حلب با كشته شدن چندین افسر ترك و برقراری امنیت كامل در فرودگاههای بین المللی و نظامی این استان ادامه پیدا كرد.


به گزارش نما، مهر به نقل از روزنامه سوری الوطن نوشت: ارتش سوریه در عملیات دو روز گذشته خود در حلب توانست در فرودگاه بین المللی شهر و فرودگاه نظامی النیرب، امنیت کامل را برقرار کند.

در این عملیات 48 ساعته، یگانی از ارتش سوریه که تنها 50 نیرو داشت توانست با قدرت و قاطعیت گروههای تروریستی در این منطقه را سرکوب کند.

وضع امنیتی حلب

یک منبع امنیتی نیز درباره وضعیت امنیتی حلب اظهار داشت: اوضاع این استان طی روزهای اخیر در حال حرکت به سوی حکمفرمایی ثبات و آرامش است.

اما در منطقه القنیطره حمله گروههای تروریستی به ایست بازرسی ارتش سوریه به کشته شدن تعدادی از نیروهای ارتش منجر شد. پس از این حمله نیروهای بیشتری از سوی ارتش به این منطقه اعزام شدند و گروههای تروریستی را سرکوب کردند. منطقه القنیطره تنها 10 کیلومتر با بلندیهای جولان فاصله دارد.

اردوگاه الیرموک نیز روز گذشته پس از چند روز آرامش روز گذشته شاهد درگیریهای پراکنده بود.

هلاکت شمار زیادی از تروریستها در زینبیه

در منطقه الغربه در نزدیکی حرم مطهر حضرت زینب (س) درگیریهایی میان کمیته های مردمی و گروههای مسلح رخ داد که باعث کشته شدن تعداد زیادی از تروریستهای تکفیری شد.

در استان حماه نیز ارتش سوریه 7 عضو جبهه تروریستی النصره را که از اتباع چچن بودند، به هلاکت رساند.

در استان حلب، درگیری ارتش با گروههای مسلح در نزدیکی مرکز پژوهشی این استان، به کشته شدن چندین افسر ترک منجر شد.

تحولات سیاسی

خبر دیگر اینکه"بشار اسد" رئیس جمهور سوریه، "طلال ارسلان" رئیس حزب دموکراتیک لبنان را به حضور پذیرفت که تحولات منطقه به ویژه سوریه در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر، "وئام وهاب" رهبر حزب التوحید العربی لبنان با تاکید بر حمایت از مقاومت، خاطر نشان کرد: اگر ضرورت ایجاب کند با حضور در منطقه السویدا علیه تروریستها می جنگیم.

وی افزود: ما علیه عثمانیها و قطریها که خود را به شیطان فروخته اند می جنگیم.

از سوی دیگر، "وائل الحلقی" نخست وزیر سوریه در اظهاراتی، نقص سیستم آب رسانی به برخی نقاط سوریه را به علت حملات گروههای تروریستی به نیروگاههای برق دانست.

۱۳۹۱/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...