نسخه چاپی

كشف دی‌ان‌ای اسب در محصولات غذایی نستله

بزرگترین شركت غذایی دنیا نیز از یافت دی‌ان‌ای اسب در برخی از محصولات گوشتی خود در اروپا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از الجزیره؛ شرکت نستله که بزرگترین شرکت مواد غذایی در دنیا به شمار می‌رود پس از یافتن دی‌ان‌ای اسب در محصولات گوشتی فروش پاستا در کشورهای ایتالیا و اسپانیا را متوقف کرده است.

خبر کشف گوشت اسب در محصولات عرضه شده با عنوان گوشت گاو در اروپا موجب نارضایتی شدید مردم و افزایش نظارت بر فروش این محصولات شده است.

شرکت نستله که هفته گذشته بر آلوده نبودن محصولات غذایی خود تاکید کرده بود، اعتراف کرد که انجام آزمایش‌ بر روی دو محصول این شرکت وجود بیش از یک درصد دی‌ان‌ای اسب در آنها را نشان داده است.

این شرکت روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌‌ای اعلام کرد که دیگر از بهداشتی بودن محصولات خود مطمئن نیست و به همین دلیل مقامات شرکت برای انجام تحقیقات بیشتر دست به کار شده‌اند.

پس از انتشار این خبر شرکت نستله مجبور شد تا تولید دو نوع محصول پاستای خود را متوقف کند. این شرکت همچنین اعلام کرد که پخش تمام محصولاتی را که از گوشت‌‌های آلمانی تهیه می‌شوند را متوقف ساخته است.

با وجود ناراحتی شدید مردم اروپا از فروش گوشت اسب به جای گوشت گاو مقامات اروپایی در اظهار نظری عجیب مدعی شده‌اند که مصرف گوشت اسب برای سلامتی انسان مضر نیست.

در نتیجه رسوایی اخیر در اروپا اطمینان مردم به شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی به شدت کاهش یافته است.

پیش از این اخباری مبنی بر ارتباط شرکت نستله با سرمایه‌داران صهیونیستی منتشر شده بود. به همین دلیل خرید محصولات این شرکت از سوی بسیاری از مسلمانان تحریم شده و در بسیاری از کشورهای اسلامی با عدم استقبال عمومی مواجه بوده است.

۱۳۹۱/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...