نسخه چاپی

احمدی‌نژاد از گزارش ارزی بانك مركزی راضی نشد

عکس خبري -احمدي‌نژاد از گزارش ارزي بانک مرکزي راضي نشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور ویژه رئیس جمهور برای تامین ارز مورد نیاز بخش تولید و واردات كشور خبر داد

به گزارش نما، مهدی غضنفری در حاشیه همایش معرفی 100 شرکت برتر در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه ویژه‌ای از سوی واردکنندگان با رئیس کل بانک مرکزی خبر داد و گفت: در جلسه روز گذشته دولت با حضور رئیس جمهور، گزارشی از روند فعالیت مرکز مبادلات ارزی در تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان و تولیدکنندگان از طریق این مرکز به دکتر محمود احمدی نژاد ارائه شد که این گزارش نتوانست رئیس جمهور را راضی کند.

وزیر صنعت، معدن تجارت فزود: براین اساس، رئیس جمهور دستور داد تا در جلسه ویژه ای که امروز با حضور واردکنندگان و رئیس کل بانک مرکزی برگزار می شود، این نگرانی برطرف شده و مسیر ویژه ای برای تامین ارز از طریق مرکز مبادلات ارزی طراحی شود.

آنچنان که مهر گزارش داده، وی تصریح کرد: با تطبیق الگوی تجاری کشور با سبد ارزی که در اختیار بانک مرکزی است، امیدواریم که بتوانیم استفاده موثری از منابع ارزی کشور در جهت تامین نیازهای تولید و کالاهای اساسی داشته باشیم.

غضنفری ادامه داد: همچنین بنابر این است که ارز مورد نیاز واردات از مجموعه ارزهای متنوعی که در اختیار بانک مرکزی است، تامین شود.

وی در پاسخ به این سئوال مهر که سال آینده را برای تولید و تجارت کشور چگونه سالی ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: سال آینده برای تولید سال خاصی است؛ چراکه ارز حاصل از صادرات نفت را احتمالا در اختیار نداشته باشیم.

غضنفری ادامه داد: براین اساس، تقاضای دولت از تولیدکنندگان این است که در سال آینده ارزآوری را در دستور کار خود قرار دهند و کمک کنند که تولید اعم از صنعتی، معدنی و کشاورزی بتواند ارز مورد نیاز خود را تامین کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به این سئوال که قرار بود 5 میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی از هند صورت بگیرد، چه شد؟ خاطر نشان کرد: سرجمع همه بحث‌ها اعم از واردات کالاهای اسایسی و موارد اولیه در جلسه دوشنبه با رئیس جمهور مطرح شد که براین اساس، مقرر شد این تامین‌ها با توجه به منابع ارزی در اختیار بانک مرکزی صورت گیرد

۱۳۹۱/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...