نسخه چاپی

انتقاد مجری‌مشهور از انیمیشن‌های سیما

عکس خبري - انتقاد مجري‌مشهور از انيميشن‌هاي سيما

الهه رضایی از مجریان با سابقه برنامه‌های كودك كه سال‌ها در كنار كودكان و برای آنان در قاب تلویزیون برنامه اجرا می‌كرد، درباره انیمیشن و تأثیر آن بر كودكان گفت: انیمیشن‌های امروز خشن هستند و كیفیت بسیاری از انیمیشنهایی كه این روزها برای كودكان پخش میشود، اصلاً مناسب نیست و با روحیه كودكان سازگاری ندارد.

به گزارش نما، رضایی در گفت و گو با روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارتباط حسی خود را با انیمیشن این‌گونه توصیف کرد: زیباترین لحظه‌های زندگی آدم زمانی است که می‌نشیند و در آرامش یک کارتون زیبا و لطیف و البته به دور از خشونت می‌بیند.

این مجری با سابقه برنامه‌های کودک درباره علاقه خود به انیمیشن و محبوب‌ترین کارتون از نظر وی گفت: به بیشتر کارتون‌ها علاقه‌مند بودم و آنها را تماشا می‌کردم، محبوب‌ترین کارتون من ماجراهای «تنسی تاکسیدو» بود، چون هم آموزشی و هم به دور از خشونت بود.

وی انیمیشن‌های امروز را خشن توصیف کرد و افزود: کیفیت بسیاری از انیمیشن​هایی که این روزها برای کودکان پخش می​شود، اصلاً مناسب نیست و با روحیه کودکان سازگاری ندارد. کارتون​هایی که در گذشته پخش می‌شد کارتون​​های خوبی بودند با لطافت و زیبایی خاص و شخصیت‌های دوست داشتنی.

انیمیشن‌های آن زمان محتوای عاطفی و آموزنده‌ای داشت، برخلاف انیمیشن​های امروز که اکثر‌اً فضای شلوغی دارند و آن لطافت کارتون‌های قدیم را ندارند و بیشتر خشونت را به بچه​ها آموزش می‌دهند.

رضایی در انتها گفت: احساسم بر این است که تولید انیمیشن به لحاظ کمّی زیاد شده اما، از لحاظ کیفی وقت کافی برای آن گذاشته نمی‌شود. یعنی شاید امروزه در تولید انیمیشن‌ها از تکنیک‌های جدید 3 بعدی بهره برده شده اما، به لحاظ محتوا چیزی برای عرضه ندارند و از آن دنیای لطیف کودکانه دور شده‌اند.

هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، 13 تا 17 اسفند سال جاری به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران و 5 استان کشور برگزار می‌شود.

دسترسي به اين خبر به همراه تصوير و خبرهاي ديگر در پايگاه اطلاع‌رساني كانون با نشاني www.kanoonnews.ir امكان‎پذير است.

۱۳۹۱/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...