نسخه چاپی

«پوتین» كشتار شیعیان پاكستان را محكوم كرد

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با ارسال پیامی، كشتار شیعیان شهر «كویته» پاكستان را اقدامی «وحشیانه» خواند و آن را به‌شدت محكوم كرد.

به گزارش فارس «آندره بودنیک» سفیر روسیه در پاکستان در دیدار با «آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور پاکستان پیام تسلیت پوتین را به وی تقدیم کرد.

به گفته «فرحت‌الله بابر»، سخنگوی زرداری، پوتین در این پیام با «وحشیانه» خواندن و محکوم کردن این حادثه تروریستی، آن را اقدامی جنایتکارانه برای بی‌ثبات کردن پاکستان دانست.

در این پیام آمده است: ما همچنین از اقدامات دولت پاکستان در جنگ با تروریسم و افراط‌گرایی حایت می‌کنیم.

پوتین در این نامه، با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرده و برای مجروحان این انفجار آرزوی بهبودی نموده است.

زرداری نیز با تشکر از بودنیک، از سفیر روسیه خواست مراتب قدردانی وی را برای محکومیت و همدردی با قربانیان این حادثه به پوتین ابلاغ کند.

رئیس‌جمهور پاکستان در این جلسه، روسیه را عامل ثبات و صلح در منطقه و جهان دانست و خواستار افزایش مناسبات 2 کشور در بالاترین سطح شد.

شنبه شب هفته جاری، بر اثر انفجار حدود 800 کیلوگرم مواد منفجره در نزدیکی یک ساختمان در بازار سبزی‌فروشان کویته مرکز ایالت «بلوچستان» پاکستان که محل سکونت اقلیت شیعی این کشور است، حدود 300 نفر کشته و زخمی شدند.

پس از این حادثه، مقامات کشورهای مختلف از جمله ایران، افغانستان، ترکیه و همچنین سازمان ملل، مجمع جهانی بیداری اسلامی و حزب‌الله لبنان این حادثه را محکوم کردند و مردم شهرهای مختلف این کشور نیز دست به تظاهرات و اعتصابات گسترده در این کشور زدند که این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

شیعیان پاکستان سال‌ها است که هدف حملات گروه‌های تروریستی وهابی و تندرویی چون «لشگر جهنگوی» و «سپاه صحابه» قرار دارند.

۱۳۹۱/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...