نسخه چاپی

حمله مجدد نیروهای سعودی به دانشجویان دختر عربستانی

به دنبال حمله مجدد نیروهای امنیتی رژیم سعودی به دانشجویان دانشكده دخترانه علوم تربیتی شهر "بلقرن" 13 نفر از آنها دچار خفگی شدند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری التغییر، درپی حمله نیروهای امنیتی رژیم سعودی به دانشجویان دانشکده دخترانه علوم تربیتی شهر "بلقرن" 13 نفر از این دانشجویان دچار خفگی شدند.

این دانشجویان روز گذشته همسو با اعتراض‌هایی که از 2 هفته گذشته در دانشگاه‌های مختلف این کشور در جریان است، به وضعیت بد خدمات اجتماعی و بی‌توجهی مسئولان به حقوق و مطالبات آنها اتجمع عتراض‌آمیز برگزار کرده بودند.

دانشجویان این دانشکده که از شعبه‌های دانشگاه "ملک خالد" به شمار می‌آید، در این تجمع اعتراض‌آمیز از بد رفتاری مسئولان و وضعیت بد خدمات اجتماعی و آموزشی در جامعه شکایت کردند.

منابع عربستانی تاکید می‌کنند که نیروهای امنیتی موسوم به پلیس امر به معروف سعودی این‌بار به این دانشکده حمله کردند که در نتیجه آن 13 دانشجوی دختر دچار خفگی شدند.

دستگاه‌های امنیتی منطقه "عسیر" تاکید کردند، دخالتی در این حمله نداشته‌اند.

دو هفته پیش نیز نیروهای امنیتی سعودی با حمله به تجمع مسالمت‌آمیز دانشجویان دختر دانشکده ادبیات دانشگاه ملک خالد در شهر "ابها"، یک دانشجوی دختر را کشته و ده‌ها نفر دیگر را مجروح کردند.

با اینکه رژیم سعودی برگزاری هرگونه تظاهرات و فعالیت‌های اعتراض‌آمیز در عربستان را پس از این حادثه خشونت‌بار ممنوع کرده، با این حال این شهر شاهد اعتراض‌های گسترده مردمی و دانشجویی است که همچنان ادامه دارد.

حمله دوباره به دختران دانشجوی یکی دیگر از دانشکده‌های این دانشگاه درحالی صورت می گیرد که "ملک عبدالله"، شاه عربستان دستور داده، برای پیگیری حادثه دانشکده شهر "ابها" کمیته بحران تشکیل شود.

شاه عربستان همچنین با متوجه کردن مسئولیت این اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها بر عهده وزیر آموزش عالی سعودی از وی خواسته، به هر طریق ممکن زمینه بازگرداندن آرامش به این مناطق را فراهم کند و حتی برای راضی کردن دانشجویان این منطقه به آنها وعده کمک‌های مالی نیز داده است.

در همین راستا مسئولان دانشگاه ابها بهای غذای دانشگاه را 50 درصد کاهش داده‌اند.

رژیم سعودی از این بیم دارد که اعتراض‌های دانشجویی به دانشگاه "ملک عبد العزیز" برسد که از جمله بزرگ‌ترین دانشگاه‌های سعودی است که بیش از 22 دانشکده و 4هزار استاد دارد، با توجه به جمعیت 82 هزار نفری دانشجویی عربستان، در صورت رسیدن اعتراض‌ها به این دانشگاه رژیم سعودی با چالش امنیتی بسیار بزرگی مواجه خواهد شد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...