نسخه چاپی

جزئیات جلسه امروز واردكنندگان با بهمنی

با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تشكیل این جلسه برای حل مسائل ارزی پیش روی واردات كالاهای اساسی و مواد اولیه بخش تولید، رئیس كل بانك مركزی مسائل و مشكلات را بررسی و قرار بر این شد كه تدابیر لازم را برای تامین به موقع ارز از مركز مبادلات ارزی به كار بندد.

به گزارش نما به نقل از مهر، یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات جلسه عصر امروز رئیس کل بانک مرکزی با واردکنندگان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مقرر شد بانک مرکزی، ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه بخش تولید را هرچه سریعتر تامین کند.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت که در جلسه امروز رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکلات پیش روی واردکنندگان در دریافت ارز از مرکز مبادلات ارزی تشکیل شده بود، حضور داشت گفت: با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل این جلسه برای حل مسائل ارزی پیش روی واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه بخش تولید، رئیس کل بانک مرکزی مسائل و مشکلات را بررسی و قرار بر این شد که تدابیر لازم را برای تامین به موقع ارز از مرکز مبادلات ارزی به کار بندد.

وی افزود: در واقع این جلسه، یک جلسه هماهنگی میان بانک مرکزی، مرکز مبادلات ارزی کشور و واردکنندگان بود تا با توجه به اینکه برخی واردکنندگان، بر سر دریافت ارز و تخصیص ارز از مرکز مبادلات ارزی مشکلاتی داشتند، بتوانند سریعتر به منابع ارزی برای رفع نیازهای کشور دسترسی پیدا کنند.

این مسئول تصریح کرد: قرار بر این شد که رئیس کل بانک مرکزی دستورات لازم را در این زمینه صادر کرده و مشکلات را حل و فصل کند.

وی اظهار داشت: جلسه عصر امروز به منظور تامین نیاز ارزی واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه بخش تولید برگزار شده بود.

مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز پیش از ظهر امروز از برگزاری این جلسه خبرداده و اعلام کرده بود که به دستور رئیس‌جمهور، مقرر شد تا این جلسه برای رفع نیاز ارزی کشور برگزار شود و در آن رئیس کل بانک مرکزی تدابیر لازم را برای دسترسی سریع و آسان واردکنندگان به ارز مرکز مبادلات ارزی اتخاذ کند.

به گفته وی، همچنین در خصوص تامین ارز واردات 5 میلیارد دلار کالای اساسی از هند نیز از سوی مرکز مبادلات ارزی، قرار است که در این جلسه بحث و بررسی شود.

به گزارش مهر، در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان مرکز مبادلات ارزی کشور، معاون ارزی بانک مرکزی، مسئولان سازمان توسعه تجارت ایران و برخی از واردکنندگان حضور داشتند.

۱۳۹۱/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...